3 dolog, ami a multiknál működik, Nálad viszont nem fog

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy kisebb Vállalkozás elkövethet, az nem más, mint a nagy multik másolása, „ami Nekik jó, Nekem is” alapon. Persze megvan a maga sajátos logikája a dolognak: a nagyvállalatok látszólag borzalmasan sikeres kampányokat futtatnak szinte minden médiafelületen, amiket megéri másolni. Vagy mégsem? 

 

Ebből a cikkből elmondjuk, hogy véleményünk szerint miért nem érdemes másolnod a multikat, és bemutatunk 3 hatalmas hibát is, ami pontosan ebből a mentalitásból ered. Lássunk is hozzá!



Tévhit 1: „A tökéletes célcsoportom: bárki, akinek pénztárcája van.” 

Ez az egyik legnagyobb hiba, amit egy kisvállalkozó elkövethet. De akkor egy nagyvállalat miért teheti meg ezt? Nos, nagyon egyszerű: a multik óriási összegeket tudnak tolni a marketingtevékenységeikbe. Egy Samsung simán megteheti például, hogy naponta több tízmilliókat költsön hirdetésre. Mindezt úgy, hogy lehet, hogy be sem válik a kampány. És ha befuccsol, akkor mi van? Előrántanak egy ugyanakkora összeget és megpróbálnak valami újat. 

 

Te ezt nem engedheted meg magadnak. Ez a mentalitás kinyír bármilyen kis- vagy középvállalkozást. Ezért törekedj arra, hogy az értékesítést részletes piackutatás és ügyfélprofil kiépítés előzze meg. Gondolj erre: mi motiválja az ideális vásárlód/ügyfeled? Mik a vágyai, az érdeklődési körei és a milyen problémákkal küzd? Hogyan vásárol? Ez azért fontos, mert ha például túl széles közönséget célzol be a hirdetéseiddel, borzalmasan fognak konvertálni.

 

Tévhit 2: „Az online jobb, mint az offline – vagy fordítva”

Nincs olyan, hogy egy médiafelület univerzálisan jobb a másiknál – ez teljesen helyzetfüggő. Általános szabály viszont, hogy célszerű minél több médiafelületen jelen lenned. De ne ess túlzásokba! Lehet, hogy nagy multik minden létező helyen jelen vannak, de Neked – kis- vagy középvállalkozóként – erre semmi szükség. Viszont feltétlenül legyél jelen azokon a platformokon, amik a marketingstratégiáidnak megfelelnek.

 

Ha a hirdetőtáblák a Te megoldásod, és jó eredményeket is produkál, csináld tovább. Ha az ideális ügyfeleid a LinkedIn-en vannak, akkor Neked is ott kell lenned. Ha a Facebook jó eredményt hoz, próbáld meg még pontosabban belőni a hirdetéseid! Ne feledd: jó több lábon állni, de tudd a határaid!

 

Tévhit 3: „Le kell nyomnom a multik árait!”

Hogy különbözteted meg a profi vállalkozót a zöldfülűtől? A kezdő csak egy kártyát játszik ki: az árat. Fel tudod venni a versenyt az AliExpress párdolláros áraival? Tudsz olcsóbban online tanfolyamot adni az Udemy-nél? Nem? Akkor ne próbálj a legolcsóbb lenni. Ahelyett, hogy egy olyan játékot játszol, amit nem tudsz megnyerni, foglalkozz azzal, amit egészen biztosan megnyerhetsz. Hogy mire gondoltunk? Hát arra, hogy legyél Te a nyerő választás!

 

Rengeteg ember sokkal szívesebben üzletel kisebb vállalkozásokkal, mint multikkal, és ezt könnyedén az előnyödre fordíthatod! Egy Kisvállalkozás általában sokkal flexibilisebb, mint egy multi és mivel a sok ilyen Vállalkozás hely szinten működik, a helyi igényeknek sokkal inkább megfelelő megoldásokat tudnak kínálni a multiknál. Plusz, egy Kisvállalkozás sokkal személyreszabottabb szolgáltatást és vásárlói élményt is tud nyújtani. Törekedj arra, hogy még a nagy multiknál is minőségibb ügyfélszolgálatod legyen

 

Végül

Maradj önmagad! Jó dolog, ha megismered a multik módszereit de semmiképp se másold őket! Természetesen a multiknak is lehetnek olyan módszereik, amiket átültethetsz a Vállalkozásodba, de alaposan mérlegelj előtte, hiszen nagyon-nagyon különböző a működésetek. MI azt tanácsoljuk, hogy számold ki, hogy mennyi kereted van egy vásárló megszerzésére, és ha ez megvan, dolgozz azon, hogy ezt a keretet a lehető leghatékonyabban használd ki, a saját, a Vállalkozásodra szabott megoldásaiddal. Ez a biztos.

Na, meg a Marketing Tanácsadásunk! Ha bármiféle problémád akadt a marketingstratégiád kivitelezésében és segítségre szorulsz, gyere el az első, ingyenes konzultációnkra, és beszéljük meg, hogy mit tehetünk a Vállalkozásod sikere érdekében! Kattints IDE és tudj meg többet!

 

#Márka
#Profit
#Stratégia
#Siker


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!