3+1 web design trükk, ami eladja a terméked

Hogyan győzöl meg valakit, hogy megvásárolja a terméked vagy igénybe vegye a szolgáltatásod? Vállallkozóként minden bizonnyal tisztában vagy azzal, hogy hogyan kell eladni szemtől szemben valamit, de ugyanez a luxus azonban nem adatik az interneten, amikor látogatók jönnek az oldaladra: nem tudod bevetni azokat a face-to-face sales taktikákat, amiket élőben szoktál.

 

Nagy szerencsédre azonban használhatsz olyan meggyőzési taktikákat, amik az internetes eladásaid is megnövelik és ehhez a kulcs a weboldalad webdesign-jában rejlik. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a weboldalad bizonyos elemei a szó szoros értelmében elriasztják a vásárlókat. Hogy ezt elkerüld, most mutatunk 3+1 webdesign trükköt, amik növelik a weboldalad konverzióját, így a profitod is!

 

Legyen egyértelmű a weboldalad célja

A weboldaladnak teljesen egyértelműnek kell lennie. Ez aranyszabály. Mégpedig annyira egyértelműnek, hogy akár egy 5 éves is könnyedén képes legyen rájönni arra, hogy ki vagy, mit csinálsz és ami a legfontosabb, hogy mik az ajánlataid – még úgy is, ha előtte sosem hallott a brandedről.

 

Te nyilván tudod, hogy mi az, amit kínálsz, de elég egyértelmű ez a látogatóidnak is? Elemezd ki a weboldalad, de úgy, hogy beleképzeled magad egy olyan látogató bőrében, aki most hall először a márkádról. Még jobb, ha megkérsz egy külsős ismerőst, hogy segítsen ebben. Mindent megtalált a weboldalon? Ha nem, finomíts az üzeneteden és gondold át a weboldalad struktúráját – a konverzió meg fogja hálálni a befektetett munkát.

 

Képek, videók és vizuális anyagok

Általánosan elmondható, hogy lusták vagyunk: sokkal szívesebben nézegetünk képeket, mintsem elolvasnánk pár rövid bekezdést. Persze nem azt mondjuk, hogy ne írj szöveget a weboldalra, csak azt, hogy „egy kép többet mond ezer szónál.”

 

Tudod, hogy az életben mennyit számít az első benyomás. De ezt átültetted már a weboldaladra is? A túl sok szöveg képek nélkül csak elijeszti a látogatóid, ezért használj jó minőségű, releváns és látványos képeket a kezdőoldaladon, így, ha feltéved valaki a weboldaladra, azonnal megragadod a figyelmét. Arról nem beszélve, hogy sokkal letisztultabb lesz az oldalad, ami konverzió szempontjából ugyancsak egy nem elhanyagolható szempont.

 

Használj színeket a konverzió növeléséhez

Akár hiszed, akár nem, a különböző színkombinációk jelentős hatással bírnak a konverziódra. Hogy miért? Nos, ez színtiszta pszichológia: az agyunk egyszerűen automatikusan összekapcsol bizonyos színeket az alapján, hogy a hétköznapi életben milyen kontextusban látjuk őket. Például a zöld színt azzal, hogy „Mehetsz”, a pirosat pedig azzal, hogy „Stop.”

 

Ezen elv mentén bátran kipróbálhatsz egy zöld CTA (Call-to-Action) gombot, például. Egy kérdés: mik a Valentin-nap színeí? Lehet, hogy már rá akartad vágni, hogy márpedig a jeles napoknak nincsenek színei, de ez nem gátolt meg abban, hogy az agyad asszociálja a pirossal és a rózsaszínnel.

 

Ismerd a vásárlóid és ügyfeleid! Tudd, hogy kicsodák, tudd, hogy nőknek vagy férfiaknak adsz el, tudj meg Róluk mindent! Ezután találd meg a branded értékeivel és mondandójával egyező színeket! Apropó, ha már a nemeknél tartunk, íme a két nem kedvenc és legutáltabb színei:

 

A nők kedvenc színei: kék, lila, zöld
A nők legutáltabb színei: narancssárga, barna, szürke

 

A férfiak kedvenc színei: kék, zöld, fekete
A férfiak legutáltabb színei: barna, narancssárga, lila

 

Extra tipp: Bánj csínján a CTA-kal!

Ezt a módszert magunk is alkalmazzuk – nagy sikerrel. A trükk lényege, hogy minden oldaladon legfeljebb egy Call-to-Action gombot használsz. Igen, az értékesítési oldalaidon is. És hogy miért? Nos, több internetes kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy minél több a CTA, annál kisebb a konverzió, mégpedig azért, mert szó szerint megzavarják a látogatókat. „Ugyanoda visz ez a gomb, mint az oldal alján lévő?” vagy „Miért van ennyi gomb?” Nagyjából ilyen és ehhez hasonló kérdések fogalmazódnak meg a látogatók fejében, ha egy ilyen weboldalra tévednek.

 

Ez a stratégia egy webshop esetében kevésbé kivitelezhető, hiszen egy webáruház kezdőoldalán ajánlatok hadának kell lennie. Ebben az esetben azt tanácsoljuk, hogy a termékoldalaid legyenek letisztultak. Vágd ki a szemetet, ami megzavarja vásárlót, és szegezd a tekintetét „Kosárba rakom” gombra!

 

Végszó

Te magad lehetsz bármennyire is meggyőző szóban, az nem fog segíteni abban, hogy eladd a terméked vagy a szolgáltatásod a weboldaladon. Amennyiben viszont alkalmazod a fenti web design trükköket, jelentős konverzió és profitnövekedésre számíthatsz! Reméljük, hasznosnak találtad a bejegyzést. Sok szerencsét!

Ha segítségedre van szükséged egy igazi, vevőszerző webdesign megtervezésében és akár megvalósításában is, bátran fordulj Hozzánk és jelentkezz a másfél órás, ingyenes weboldalkészítési konzulációnkra, ahol megbeszéljük, hogy mit tehetünk a Te sikered érdekében! Nincs más dolgod, mint kattints IDE, és töltsd ki az oldal alján található űrlapot! Várunk.

#Brand
#Vevő
#Design
#Profit
#Stratégia
#Siker
#Weboldal


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!