A sikeres landing page titka

Első sorban tisztázzuk azt, hogy mi is az a landing page. A landing page nem más, mint a honlapnak egy olyan különálló része, amellyel az ügyfél elsőként találkozik egy kattintható külső gomb, link vagy bármilyen más navigációs billentyű segítségével. Ha nagyon le szeretnénk fordítani a fogadó vagy érkeztető oldal meghatározást társíthatnánk mellé.

 

A marketingben a landing page tipikusan az az oldal, ahova a tervező a vevőszerző kampányok alkalmával irányítja az ügyfeleket. Az ilyen oldalak használata azért lehet sokszor sorsfordító, mert a weboldal kezdőlapja – ahova alap esetben a vásárlót irányítanánk -, gyakran túl sok kusza információt tartalmaz (hírlevél feliratkozás, sliderek, akciók stb), így az inkább tovább áll mintsem, hogy a rengeteg zavaró tartalom közt kutakodni kezdjen.

 

A landing page nem tartalmaz felesleges információkat. Kizárólag olyan tartalmat közöl, amely az ügyfél számára is hasznosnak bizonyul a ladning page célja tekintetében. Ezáltal könnyebb hatást gyakorolni a döntéseire, az előre meghatározott céljainknak megfelelően tudjuk befolyásolni a cselekedeteit.

 

A sikeres landing page szerkezetének alap elemei és jellemzői 

Már a landing page tervezésénél figyelembe kell venni az előre meghatározott célokat. Mit kívánsz elérni a landing oldal segítségével? Vásárlókat szeretnél szerezni? Bővíteni szeretnéd a vevőlistádat? Fókuszálj a fő célra és az alapján tervezd meg az oldalt.

 

A cím

A cím alapesetben az oldal legtetején helyezkedik el. Fő feladata, hogy felkeltse az ügyfelek érdeklődését. Talán mondani sem kell, a címnek kapcsolódnia kell a kampány szövegéhez. Úgy kell megfogalmazni, hogy minden hirdetési felületen megállja a helyét, legyen szó e-mail üzenetről, Facebookról vagy bármely más közösségi oldalról.

 

A szöveg

Az emberek mindig rohannak, gyakran a weboldalak szövegét is csak átfutják, és keresik tovább más oldalakon a számukra fontos információt. A landing page-re mindig előre meghatározott céllal érkeznek az ügyfelek, így a legjobb, ha azonnal a lényegre törsz. Semmi rizsa, vagy körítés. A figyelemfelkeltő címet követően azonnal bumm, bele a sűrűjébe. Ezzel a módszerrel elkerülhető, hogy a figyelmük elkalandozzon.

 

A képek

A képek a landing oldal azon tartalmi elemei, amelyek első pillantásra impressziót váltanak ki az ügyfelekből. Használj mindenképpen a témához kapcsolódó képeket. A szöveggel ellentétben legyen jelen minél nagyobb mennyiségben, de ne ess túlzásokba. Találd meg az arany középutat. A túlzsúfolt landing page gyakran ízléstelen, visszataszító hatást kelthet.

 

A színek

A színek megválasztásánál a legjobb, ha a weboldal színsémáját veszed figyelembe és követed azt. Nézzen ki a landing oldal is úgy, mintha az a honlap szerves része lenne. A figyelemfelkeltés érdekében érdemes az egyértelmű utasításnál az erőteljes – az alap sémába illő -, színek használata.

 

A stílus

A landing oldal egyes elemei legyenek jól elkülöníthetők. A képeket helyezd el ízlésesen a cím és a szöveg köré, valamint a kiválasztott színtónusokat hozd összhangba a képekkel. Mindig legyenek jól olvashatóak az egyes tartalmi elemek.

 

A felszólítás/utasítás

A landing page lelke. A kampány tervezésekor megfogalmazott célok felé irányítjuk az ügyfeleket. E tartalmi elem nélkül a kampánynak nincs semmi értelme. A felszólítás vagy utasítás nem más, mint egy rövid szöveg, amely a landing oldal látogatóit utasítja a kampányban megfogalmazott célok végrehajtására. Pl.: Kövesse a leírt utasításokat és iratkozzon fel a hírlevélre, adja meg a személyes adatait, regisztráljon, játsszon, használja fel a kupont, így tud vásárolni és így tovább.

 

A videó kívánatosabbá teheti a landing oldalt

Nyilvánvaló, hogy sem a képeket, sem a desin elemeket, sem pedig a szöveges tartalmakat nem tudja pótolni vagy helyettesíteni, de kiegészítésként nagyon is hasznos szerepet tölthet be. Megjelenhet benne a landing page szerkezeti elemeinek minden résztvevője. A videóba belevághatod a címet, szóban is bemutathatod a szöveges tartalmakat, egy rövid tutorialban prezentálhatod a nyereményjáték működését és a végén a kötelező utasítás is megjelenhet. Sokkal megnyerőbb, személyesebb és bizalomgerjesztőbb, mint egy szimpla design elemekkel sűrített weblap.

 

Most már tudod miként indulj neki egy landing page megtervezésének! Már csak azt kell kitalálnod, hogy milyen online kampány kapcsán szeretnéd használni! A fejlesztésben és akár a tervezésben szívesen állunk a rendelkezésedre!

#Design
#Stratégia
#Siker
#OnlineMarketing
#Weboldal
#Kampány
#Mobilbarát
#Videó
#Online
#Fotó
#Landing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!