
Az online marketing fokozott fejlődése mellett vajon van-e még létjogosultsága az offline, print kiadványoknak? Korlátozott mennyiségben, de a piac egyes területein még mindig igen is nélkülözhetetlen a rendszeres kiadványok készítése és terjesztése. A jól megtervezett, ízléses termékkatalógusok még ma sem mondhatók elhanyagolhatónak, könnyen emelhetjük vele vállalkozásunk színvonalát.
Azonban nagyon fontos, hogy figyeljünk a kiadványok felépítésére. Érdekesnek és rendkívül informatívnak kell lennie, hogy a célközönség érdeklődését fel tudjuk vele kelteni. Ellenkező esetben nem kelt a várthoz mért érdeklődést és a már említett egyre erősödő online marketing eszközök könnyen háttérbe szoríthatják. A következmény pedig a várt stratégiai fejlődés helyett, felesleges pénzkidobás.
Kiadvány típusok
A kiadványok tervezésénél, elkészítésénél és terjesztésénél nem mindig lehet számolni a kampány sikerességével. Gyakran nem éri el a várt hatékonysági szintet. Ha azt akarjuk, hogy a kiadvány sikeres legyen figyelembe kell vennünk az ügyfelek igényeit. Nézzünk meg egy-két konkrét kiadványtípust és a rájuk jellemző tulajdonságokat.
A Direct Mail – szórólap
A nevéből könnyen következtethetünk arra, hogy a Direkt Mail egy postai úton, a célközönségnek kiküldött reklám célzatú kiadvány. Kéretlen levél létére hatékonysága nagyon elenyésző, hiszen a kiszemelt közönség csak ritkán fordít időt az áttekintésére. Gyakran első ránézésre a szemetesben landol, vagy a cipőspolc aljára kerül. Ez azonban nem túl kedvező a vállalkozások számára. Annak érdekében, hogy a direkt mail sikereit növelni tudjuk, érdemes mellé csatolni egy akciós kupont, vagy más kedvezményes ajánlatot. A hatékonyságát növeli a névreszóló tartalom vagy különleges csomagolást alkalmazása.
A brossúra
A direkt mailhez képest sokkal összeszedetteb, igényesebb kiadvány. A brossúra azoknak az ügyfeleknek szól, akikkel már valamilyen szintű üzleti kapcsolatban állnak a vállalkozással, így nekik már nem a termékeidet kell bemutatni, hanem az újbóli vásárlás vágyát kell előhívni.
A magazin
A magazin képes folyóirat, amely rendszeresen, periodikusan jelenik meg. Ide tartoznak a már jól ismert napi-, heti-, havilapok, folyóiratok és így tovább. A magazin általában a nagyvárosi közönséghez szól. Szórakoztató, stílusos, ízlésesen felépített kiadvány, amely célzottan a kiválasztott érdeklődési körű potenciális, vagy tényleges vásárlói réteget célozza meg.
Tedd még sikeresebbé a kiadványaidat!
Egyes esetekben sajnos nem elég az igényesen, ízlésesen elkészített kiadványok, prospektusok szétküldése. Az ügyfelek orra előtt el kell húznod a mézes madzagot, hogy a tervezésbe fektetett összeg megtérüljön és a várt profit is időben megérkezzen. A siker alapfeltétele, hogy az potenciális vásárló hasznosnak találja a kiadványt. Ki kell emelni a kínált termékek szolgáltatások előnyit, hogy az ügyfelek érdemesnek tartsák megvásárolni a termékeidet. Esetenként ajánlott a kiadvány mellé ajándék kupont kapcsolni, amellyel még inkább arra ösztönözheted az embereket, hogy nálad vásároljanak vagy legalább kipróbálják a termékeidet, arról nem is beszélve, hogy mérhetővé teszed a marketing tevékenységed sikerességét.
Gondold végig, hogy mely kiadványok működhetnek a vállalkozásodban és alaposan tervezd meg azok tartalmát. Írj egy listát és kérdezd meg a potenciális célközönséged, hogy mely tartalom érdekes a számára, így biztosan nem fogsz mellé!