Bombajó online markeging eszközök... Te használod őket?

Mikor a marketing szót meghalljuk, rögtön a fizetett TV reklámok villannak be. Az unalmas, soha véget nem érő, sales szövegek, amelyek körmönfont szavakkal erőszakolják bele magukat az emberek tudatába, pedig ennél azért jóval nagyobb eszköztárral bővelkedik, melyek segítségével rendkívül sikeresen népszerűsíthetjük vállalkozásunkat. Ezek közt a különféle módszerek közt találhatók olyanok, amelyekkel a fogyasztó közvetlenül találkozik, illetve vannak olyanok is, amelyek a háttérben munkálkodnak, hogy egyre előrébb kerüljön a vállalkozásod. Nézzünk most egy-két érdekes és tipikus példát a marketing eszközökre.

 

Tartalommarketing

Sokan valami nagyon bonyolult marketing tevékenységre gondolnak, amikor meghallják ezt az amúgy nem túl bonyolított kifejezést. Valójában a tartalommarketing alapja nem más, mint a weboldalak, honlapok teljes szöveges anyaga. Természetesen ezen azért a szakma túl mutat, de alapfogalomnak ideális, ha már ennyit tudunk róla.

 

Videómarketing

Talán nem véletlen, hogy egyesek szerint a videómarketing a 2017-es évben éli aranykorát. A felhasználók által megtekintett tartalmak 75%-a valamilyen mozgóképes anyag. Teljesen egyértelmű, hogy ezeknek a jelentős többsége nem marketing célzatú anyag, viszont egy valamiben azért biztosak lehetünk, sokat veszít az, aki kihagyja ezt a fajta vevő- vagy profitszerzési lehetőséget.

 

Webdesign

Biztos, hogy mindenki találkozott már olyan honlappal, ami szépen fogalmazva is rettentő ronda volt. Vásárolnál egy ehhez hasonló kritikán aluli külalakkal rendelkező webshoptól? Ugye, hogy nem. Pedig biztosan nagyon kedvező árakkal és széleskörű termékkínálattal rendelkeznek, ha már valamilyen csoda folytán odatévedtél. A webdesign marketing szempontból legalább olyan fontos, mint a szépen megírt tartalom, a kedvező árak és minőségi szolgáltatások. Nem túlzottan bizalomgerjesztő látvány a gyenge vizuális kinézettel rendelkező webes környezet, még akkor sem, ha ott találsz rá álmaid termékére. Teljesen mindegy, hogy milyen kedvező ajánlatokkal juthatsz hozzá a megvásárolandó portékához, a vásárlók nagytöbbsége biztosan tovább áll és alakít ki üzleti kapcsolatot olyan webáruházzal, ahol a design harmonizál a csodás termékkel.

 

Közösségi oldalak

Pár évvel ez előtt nem volt olyan, aki közösségi oldalak segítségét vette volna igénybe vállalkozása népszerűsítéséhez. Mára ez a helyzet teljesen megváltozott, a kocka teljesen megfordult és az online marketing egyik alapfogalma lett a Facebook, Twitter, Instagram stb. Olyannyira megváltozott a helyzet, hogy a kisebb vállalkozások egy csoportja nem üzemeltet saját honlapot, közösségi oldalak segítségével szerez népszerűséget. Hazánkban természetesen a Facebook örvend a legnagyobb sikernek, ezáltal a vállalkozók nagytöbbsége figyelmen kívül hagyja, vagy nincs is tisztában vele, hogy a ranglétra csúcsán állók mellett vannak kisebb felhasználói táborral rendelkezők oldalak, amelyek ugyan úgy népszerűséget és plusz bevételt hozhatnak, méghozzá minimális időbefektetéssel.

 

A kívülállók számára első ránézésre a posztok elkészítése egyszerűnek tűnhet, viszont ez korántsem olyan könnyű feladat. Minden egyes kampány más és más célcsoportot kíván megszólítani és kihelyezésük sem véletlenül az adott időpontban történik. Tudtad például, hogy a legtöbb likeot a dél körüli órákban, míg a legtöbb megosztást három és négy óra közt produkálhatjuk? A vállalkozók nagy szerencséjére a Facebook és már a legtöbb közösségi oldal is rendelkezik kifejezetten cégeknek készített felülettel, amely nagyban leegyszerűsíti a posztok kihelyezését, hiszen akár időzíthetjük is őket, illetve termékeinket is feltölthetjük. Újdonság: Magyarországra is elérkezett a fejlesztés, amely által online vásárolhatunk a Facebookon keresztül.

 

Google AdWords

A Google AdWords egy hirdetési rendszer, amely kis befektetéssel előkelőbb helyre juttathatja a vállalkozás weboldalát a Google által felállított ranglétrán. Amíg a keresőoptimalizálással a látható előrelépés hónapokat vehet igénybe, addig az AdWords azonnal lefoglalja számodra a legjobb helyet. A Google AdWords egy nagyon rugalmas módszere a népszerűség megszerzésének. Mivel a hirdetés kattintás alapú, ezért csak akkor kell fizetni, ha a látogató ténylegesen a fizetett hivatkozás segítségével érkezik a weboldaladra.

 

Google Analytics

Szintén a Google által felkínált, de ezúttal teljesen ingyenesen használatba vehető Google Analytics, talán a piacon felhasználható legprofibb webanalitikai szoftver, amely többek közt a Google AdWords szoftvereivel is együttműködik. Azt gondolnánk, hogy az, ami ingyen van, nem biztos, hogy az elvártnak megfelelően teszi a dolgát. Ez a Google Analytics ellentétben nem így van, hiszen amit egy webanalitikai szoftvertől el lehet várni azt ez a kivételes alkalmazás teljesíti.

 

A  Google Analytics bejelentkezés után egy kódrészletet kell beillesztened a weboldalad forráskódjába. A program ezáltal nyomon tudja követni a honlapunkra látogatókat, így minden statisztikai adatot továbbítani tud nekünk, amely által az online marketing kampányaink is rengeteget fejlődhetnek.

 

Te melyik eszközöket használod? És mik a tapasztalatok?

#Design
#Stratégia
#Siker
#OnlineMarketing
#Marketing
#Kampány
#Videómarketing
#Videó
#Google
#AdWords
#Közösség


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!