Egy jó arculat felér minden szóval!

A potenciális ügyfél az esetek nagytöbbségében elsőként a vállalkozás arculatával találkozik és csak ezt követően alakul ki együttműködés. Ahhoz, hogy az első találkozásból üzleti kapcsolat szülessen, olyan eszközt kell találnod, amellyel a pillanat töredéke alatt el tudod nyerni a vásárló bizalmát anélkül, hogy közvetlen kapcsolatba kerülnél veled. Igazán érdekes feladat, de nem lehetetlen! A bizalom a szakmaiságból fakad, hiszen a megragadó arculattal rendelkező vállalkozás ad a külsőségekre, a sztereotip ügyfél gondolkodás pedig, ha a vállalkozás foglalkozik a megjelenésével, feltételezhetően a szakterületén is alapos munkát végez majd.

 

Miért fontos a cég számára, hogy egyedi arculattal rendelkezzen?

 

Mindössze két oka van annak, hogy minden vállalkozás az egyediségre törekszik. Az egyik, amiről az előbbiekben már esett szó, az ügyfelek lenyűgözése és bizalmának elnyerése, a másik pedig az konkurens vállalkozások felülmúlása. Így az említett két pont szoros kapcsolatban áll egymással.

 

Törj előre, körözd le a konkurenciát!

A vállalkozások nagy része azt gondolja, ha jobb terméket, kedvezőbb szolgáltatásokat nyújt és még az ár is alacsonyabb, mint a konkurensé, akkor ezzel az amúgy nagyon gyenge stratégiával meg tudja szerezni a kiszemelt vevőtábort és a vetélytársakat is padlóra küldheti. Azok az cégek, akik ezen az elven működnek, nagyon rossz úton járnak. Egyrészt a piacot is teljesen tönkre teszik, másrészt a saját vállalkozásuknak is nagyon sokat ártanak vele.

 

A jó arculatnak saját kisugárzása van, amit túlszárnyalni csak a még vonzóbb arculattal lehetséges. Lehet, hogy sokkal minőségibb terméket szolgáltatsz, mint a konkurensé, de nem szabad elfelejteni a tényt, hogy a megnyerő küllem nagyobb vonzóerővel bír, mint maga a felkínált akció.

 

Legyen látványos és megnyerő, már első pillantásra is

Minden vállalkozás fő célja, hogy az ügyfél az első pillantásra beleszeressen a weboldalába, megjegyezze a logóját, a cég nevét a termék csomagolását stb. A legnagyobb cégóriások is milliókat költenek arra, hogy az arculatuk megnyerő legyen, illetve, hogy az imázsukon javítsanak.

 

A világ szinte minden iparágában hatalmas a piaci verseny, ahhoz, hogy az ügyfél bizalmat szavazzon neked és magabiztosan forduljon feléd a megbízásával, már az első pillantásra látnia kell a szakértelmet a cégeden.

 

Grafika és design

Az arculatunk grafikai tervezésénél rengeteg szempontot kell figyelembe vennünk. Fontos, hogy az arculatot nem magunknak, saját vállalkozásunknak készítjük, hanem ügyfeleinknek. Elsődleges feladat, hogy felderítsük a partnerek igényeit és azok figyelembevételével alkossuk meg saját profilunkat. Érdemes kicsit kutakodni a konkurens piacon, áttekinteni, hogy a versenytársak milyen formákat, színárnyalatokat használnak, milyen arculati elemeket alkalmaznak. A tervezés általában két fronton történik, hiszen a grafikus cég saját elvárásainkat, illetve az aktuális trendeket figyelembe véve tervezi meg a vállalkozásunk megjelenését.

 

A logó

Az arculattervezés általában a logó megtervezésével és elkészítésével kezdődik. A logónak feltűnőnek, könnyen memorizálhatónak kell lennie, emellett beszédesnek, hogy az érdeklődő szemek már első látásra asszociálni tudjanak a vállalkozás tevékenységére ez persze nem jelenti azt. hogy a logónak a tevékenységi kört kell megjelenítenie.

 

Összességében a logó egy motívumot és egy rövid szöveget tartalmaz, viszont egyes esetekben, mikor a vállalkozás tevékenységi köre olyan szerteágazó, hogy egy egyszerű kép segítségével nem megfogalmazható, vagy túl bonyolult alakzatot vonzana maga után, jobb inkább az egyszerűséget választani, megelégedni a vállalkozás nevének kreatívan megtervezett formájával.

  

A tervezésnél a legfontosabb, hogy a kiválasztott tartalmi elemek, a kép, a vállalkozásunk neve, illetve a szlogen, mind, mind kapcsolódjon egymáshoz. Továbbá nagyon fontos, hogy a logó minden felületen jól mutasson, legyen az akár egy weboldal vagy feketén-fehéren nyomtatott formában papíron, kis felbontásban stb.

 

Egyéb arculati elemek tervezése

Az arculat tervezésénél mindenképpen figyelembe kell venni a vállalkozás tényleges tevékenységi körét. Gondolni kell azokra a megjelenési elemekre, amelyekkel az ügyfelek közvetlenül találkozni fognak, pl.: névjegykártya, szerződésre, nyomtatványra kerülő arculati elemek, ajándéktárgyak stb.

#Márka
#Design
#Siker
#Marketing
#Arculat
#Brand
#Piac
#Cég
#Logó
#Ügyfél


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!