Ha kell egy jó memória fogas...

A szlogen elsődleges célja, hogy valamilyen hangzatos kifejezés segítségével népszerűsítse a vállalkozást, a márkát és erősítse annak imázsát. Ezt a hatást legkönnyebben céges reklámokkal lehet elérni. A jó szlogen – ugyan úgy, ahogy a cég logója is -, egyszerű, könnyen megjegyezhető és felidézhető, illetve a legfontosabb, hogy EGYEDI.

 

A jó szlogen valamilyen formában tud hatni az érzelmekre. A szlogen lehet vicces, elgondolkodtató, kétértelmű, de egy teljesen logikus szöveget is kapcsolhatunk a vállalkozás tevékenysége mellé.

 

Amit mindenképpen érdemes betartani a szlogen megfogalmazásakor

Az első és talán a legfontosabb, hogy a szlogen megírásakor mindig törekedjünk az egyszerűségre. Minél rövidebb az adott cég mottója, annál könnyebben megjegyezhető. Az egyszerűség metodikája, hogy mikor az ügyfél a logódra néz, vagy csak fél füllel, de meghallja a cég szlogenjét az agyában azonnal beindul egy automatizált folyamat, amely a vállalkozás nevét kapcsolja mellé. Természetesen fordítva is ugyan ez a folyamat zajlik le.

 

A legtöbb vállalkozásóriás sem hagyja ki ezt a nagyon ígéretes lehetőséget. Jó példa lehet erre a mechanizmusra: Mi ugrik be, ha meghallod a következők valamelyikét? „Connecting people”, „Just do it” vagy „I’m loven’ it”? Rövid, lényegre törő, gyakran többértelmű, de hatásos!

 

A jó szlogen másoknak ajánlja a tulajdonos vállalkozást. Ha ismét megnézünk egy klasszikus példát, a BMW szlogenje már hosszú évek óta „A vezetés élménye”. Közvetett formában, de a sztereotip gondolkodásmódot célozza meg. Az emberek szeretnek vezetni. Miért jó a BMW? Mert élmény vezetni. Miért vegyél BMW-t? Mert élmény vezetni!

 

A rím még inkább megjegyezhetővé teszi a vállalkozásod szlogenjét. Vegyük csak figyelembe a méltán elhíresül Calgon reklámot, melynek a szlogenje: „Calgonnal a mosógép is tovább él”. Épp, hogy csak elkezdődik a reklám, épp, hogy csak meghallod a mottó dallamát, az agyad máris bekapcsol, észre sem veszed, de a TV-vel együtt dúdolod a reklám szövegét. Mi az, ami először beugrik a rövid ritmusos reklámról? Szinte egyértelmű, hogy a kék, kissé balra döntött Calgon felirat, amely egyben a cég logója is.

 

Van, mikor még a nincs is jobb a „csak legyen valami”-nél!

A jó szlogen azért lesz hatásos, mert egyedi, mert a vásárló először találkozik vele, vicces, elgondolkodtató és összességében szórakoztató. A jó szlogen hiteles, mindig azt nyújtja a fogyasztónak, amit állít, nem több és nem is kevesebbet. A rossz szlogen ennek pont az ellentéte. Milyen meglepő... A rossz szlogen elcsépelt, minden második egyedinek látszani akaró vállalkozás azt használja, közhelyekkel teli, az emberek hátán a szőr is feláll a minőség és a legalacsonyabb ár hallatán. Talán nincs is olyan dolog, ami jobban rombolná egy cég imázsát, mint a hitelesség elvesztése. Igaz a mondás, a kevesebb néha több, és gyakran a semmi is tud több lenni a nehezen felépített kártyavárunkat romboló közhelyes szlogensablonnál.

 

Itt az ideje, hogy egy igazán hatásos szlogent találj magadnak! Ülj le barátaiddal, ismerőseiddel és alkoss szabadon, majd a legjobbakat beszéld át a bizalmasaiddal vagy egyeztes a vevőiddel, esetleg csinálj nyilvános szavazást! Sok sikert!

#Szlogen
#Logó
#Kiadvány
#Cég
#Célpiac
#Piac
#Brand
#Arculat
#Reklám
#Vevő
#Kampány
#Márka
#Siker
#Vállalkozás
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!