Hogyan írj blogbejegyzést lépésről lépésre

Minden tartalommmarketing stratégiában helye van egy blognak, ugyanis ez az egyik leghasznosabb és legköltséghatékonyabb kontent, amit csak készíthetsz. Nem csak az emberek szeretik az igényes olvasnivalókat, hanem a Google keresőmotorja is, ezért valóban kár volna kihagynod.

 

Blogot írni bárki tud, csupán érteni kell az adott témához. Talán ennek köszönhető az is, hogy annyi "szenny" blogbejegyzést látni nap mint nap az interneten. Sok ember ugyanis vagy nincs tisztában a blogolás alapjaival sem vagy szimplán nem célja az igényes tartalom készítése. Mi azonban azt szeretnénk, hogy Te világszínvonalú tartalmakat írj, ezért összedobtunk Neked egy útmutatót, amely lépésről-lépésre végigvezet egy nagyszerű blogbejegyzés megírásán. Tarts Velünk és blogolj hatékonyan!

 

Így blogolj 12 egyszerű lépésben

12 lépésben összeszedtük Neked, hogy hogyan írj meg egy blogbejegyzést a nulláról. Nézzük is!

 

1. Keress egy témakört, amiről úgy gondolod, hogy megfelelő lehet. Ez történhet kulcsszavak segítségével vagy a saját, egyéni ötleteid és a tudásod alapján (brainstorming).

2. Írd le azt a problémát egy mondatban, amit meg kívánsz oldani a bejegyzéseddel! Például: „Szeretnék segíteni szülőknek abban, hogy a gyermeküket a neki megfelelő iskolába írassák.”

3. Járj utána az interneten, hogy ki az, aki még ír erről a témáról! Jól csinálják? Tudnál jobbat írni? Ha túl sokan írtak az adott témáról, nem biztos, hogy megéri foglalkoznod vele.

4. Írd meg a rövid, pár bekezdésből álló bevezetést, amiben is felvázolod a problémát, összekapcsolod azt a célközönséged problémáival majd röviden felvázolod, hogy hogyan fogod megoldani.

5. Írj alcímeket! Ez lesz a bejegyzésed gerince, ami segíteni fog abban, hogy végig maximálisan fókuszálni tudj. Továbbá megmutatják azt is, hogy melyek azok a területek, amelyeknek jobban utána kell járnod. Fontos, hogy ennél a lépésnél még ne írj szöveget, csakis az alcímeket!

6. Kezdj el felsorolásokat írni az alcímek alá, amelyek kb. összefoglalják, hogy miről fog szólni az adott szekció. Ezt most szemléltetni fogjuk az előbb említett iskolás példával:

a. Állami általános iskola

i. Olcsó de….

b. Magániskola

i. Drága de jó tanárok stb

7. Emeld ki azokat a pontokat, ahol kutatómunka, több példa vagy további grafikák és képek szükségesek!

8. Kezdj el írni!  Haladj lépésről lépésre, töltsd ki a felsorolás pontjait a saját ötleteiddel, a kikutatott információkkal és a saját tanácsaiddal. Nagyon figyelj arra, hogy a mondataid rövidek és egyszerűek legyenek.

9. Amennyiben a célod az, hogy értékesíts vagy lead-eket szerezz a blogbejegyzéseddel, feltétlenül helyezz el Call-to-action-öket, azaz felhívásokat, amelyekkel kérd az olvasóid cselekvésre! Ügyelj arra, hogy az ajánlatod a bejegyzésed számára is releváns legyen. Példa: kattints ide és jelentkezz az ingyenes webináriumomra!

10. Ellenőrizd az elkészült irományt! Ennél a lépésnél kerül átnézésre, lektorálásra az anyag. Egy egyszerű megoldás, hogy mielőtt publikálod, átküldöd pár barátodnak, hogy fussák át, és jelezzenek vissza, ha valami nincs rendben.

11. Publikáld az anyagot a weboldaladon!

12. Oszd meg a bejegyzést a közösségi média oldalaidon, küldd ki hírlevélben. Akár más, kapcsolódó blognak és online publikációknak is kiküldheted, hátha szerencsével jársz.

 

És kész is vagy! Most már van egy igényes blogbejegyzésed, amellyel simán felveszed a versenyt bármelyik konkurenciáddal.

 

Összefoglalás

Mos már tudod, hogy hogyan írj hatékonyan, rövid idő alatt olyan blogbejegyzést, amely több látogatót, így több hűséges vásárlót is vonz a weboldaladra. Bátran használd ezt az útmutatót minden blogbejegyzésed alapjaként – nem fogod megbánni. Sok sikert és jó szórakozást a blogoláshoz!

 

Amennyiben segítségre van szükséged a tartalom- vagy egyéb marketing stratégiád kidolgozásában, légy vendégünk egy másfél órás, DÍJMENTES Marketing Konzultációra, ahol is minden marketing témájú kérdésedre választ kapsz. A jelentkezéshez nincs más dolgod, mint kattints IDE és töltsd ki az oldalon található űrlapot!

#OnlineMarketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!