Hogyan szervezz online nyereményjátékot

Szeretnél óriási forgalmat a web- vagy a szociális média oldalaidra? Akkor érdemes megfontolnod egy nyereményjáték indítását. Hogy miért?

 

Mert az emberek imádják az ajándékokat! És teljesen mindegy, hogy mivel foglalkozol. Komolyan beszélünk. Lehet bármilyen terméked, lehet akármilyen szolgáltatásod, egy jól kigondolt nyereményjátékkal garantáltan reflektorfénybe fog kerülni a vállalkozásod.

 

Nézzük is meg, hogy miért célszerű nyereményjátékkal kedveskedned a közösségednek!

 

Határozd meg a céljaid 

Nagyon fontos, hogy legyen egy meghatározott célod a nyereményjátékkal. Bővítenéd az email listád? Nagyobb forgalmat szeretnél? Megdobnád az új launch kampányod? Ezekre mind megoldás lehet egy online nyereményjáték.

 

A nyereményjátékok a típusuktól függően az alábbi módokon segítenek a vállalkozásodnak:

 

  • Óriási forgalmat irányítasz vele a weboldaladra vagy a szociális média platformjaidra
  • Ha email címet kérsz cserébe, rengeteg új email leadet szerzel vele
  • Azonnali eladásokra számíthatsz, hiszen a nyereményjáték ideje alatt biztosan híre megy a brandednek
  • Segít kiépíteni a kapcsolatot közted és a közösséged közt, mivel értéket biztosítasz nekik
  • Értékes visszajelzéseket szerezhetsz a népszerű termékeidről
  • Ha terméket vagy új szolgáltatást indítasz, felturbózhatod a launch kampányod vele
  • Ha olyan nyereményjátékban gondolkodsz, amire saját anyaggal kell jelentkezni, nagyon hasznos tartalmakat kapsz majd a közösségedtől

 

Tanulság: Tudd, hogy mi a célod a nyereményjátékoddal és annak megfeleően kezdj el a tervezni.

 

Nézzük az alapokat! 

Ha megvan, hogy mi a célod a játékkal, ideje eldöntened, hogy milyen formában fogod indítani.

 

  • Találd ki, hogy milyen rendszerességgel fogsz indítani nyereményjátékot
  • Találd ki a nyereményjátékod fajtáját (megosztós játék, pályázat, email, weboldalas játék)
  • Találd, ki, hogy mettől meddig tartson
  • Tervezd meg a jelentkezés menetét
  • Tudd, hogy milyen platformon indítod: Facebook oldal, landing page, esetleg mindkettő

 

Ha ezzel megvagy, indulhat a munka lényegi része!

 

 

Ismerned kell a célközönséged

Mint már kiderült, minden nyereményjáték esetében nagyon fontos, hogy előre gondolkodj, így nem árt, ha tudod, hogy kinek szervezed. A siker érdekében tudnod kell például a célközönséged demográfiai adatait, de például a szociális médián belül a felhasználási szokásaikat is.

 

Ezek az adatok kiemelten fontosak akkor, ha például Facebook vagy AdWords hirdetésekkel szeretnéd népszerűsíteni a nyereményjátékod, de akkor is, ha nem szeretnéd rontani a célközönséged, vagyis nem cél, hogy minden „jött-ment” ember játszon veled, csak azok, akik utána ténylegesen potenciális vásárlóid, követőid lehetnek és segítik a vállalkozás célelérését! Nem a like „vásárlás” a cél, hanem a minőségi lead!

 

A nyereményjátékok jogi háttere

Mielőtt tervezni kezdesz, nagyon fontos, hogy tisztában legyél a nyereményjátékod jogi háttereivel.

 

Az online nyereményjátékot, amit például Facebook-on vagy Instagram-on indítasz, promóciós vagy merketingcélú játéknak fog minősülni. A promóciós játéknál nincs anyagi vonzata a nevezésnek – mint például a tombolánál –, így az Szjtv. értelmében nem minősül szerencsejátéknak vagy bejelentés-köteles tombolának, ajándéksorsolásnak. Ha netalántán versenyjellegű vagy tudásalapú játékban gondolkodsz, akkor sem kell bejelentéssel bíbelődnöd, egészen addig, amíg a nevezés ingyenes.

 

Ez azért jó hír, mert így engedély és bejelentés nélkül is szervezhetsz nyereményjátékot. Fontos megjegyeznünk azonban, hogy a NAV még így is jogosult fellépni és ellenőrzést folytatni ilyen játék esetén is. 

 

Játékszabályzatot a promóciós játékok esetében is kötelező készítened, kivéve, ha az játékelemet nem tartalmaz. Például, ha minden résztvevő azonos értékű ajándékot kap. Közjegyző jelenléte sem szükséges az ilyen jellegű nyereményjátékok esetében.

 

Tehát: Ha megosztással, likeokkal, kommenttel, kérdőív kitöltésével, email cím megadással vagy például saját művel (rajz, esszé), azaz anyagi vonzat nélkül nevezhetnek a játékodra, akkor nem kell engedélyt kérned a lebonyolításhoz. Fontos, hogy bizonyos esetben azonban az ajándék után egyéb adók terhelnek téged, melyeket a könyvelődnek be kell vallania és meg kell utána fizetned a terheket. Javasoljuk, hogy minden nyereményjáték elött egyeztess a könyvelőddel! Fontos, hogy ez nemcsak az online szervezett nyereményjátékokra igaz!

 

Legyen minél egyszerűbb! 

Ha azt szeretnéd, hogy a célközönséged egyáltalán részt vegyen a játékodban, célszerű egy nagyon rövid nevezési folyamatot tervezned, de ami a legfontosabb, hogy azt nagyon egyszerűen, lépésenként magyarázd el a közösségednek.

 

A legtöbb résztvevőt értelemszerűen azzal a nyereményjátékkal szerzed, amire egy 5 éves is nevezni tud. Ezer és ezer jó nyereményjátékot látni a közösségi oldalakon, így könnyen meríthetsz ihletet a sajátodhoz! Ne feledd: az egyszerűségben rejlik a siker.

 

A 3 legnépszerűbb nyereményjáték típus

Ahogy az előző pontból kiderült, a legnépszerűbb nyereményjátékok mindig azok lesznek, amikre a legegyszerűbb nevezni.

 

Ilyenek például a megosztós/like-olós nyereményjátékok, amikkel óriási tömeget leszel képes megmozgatni, hiszen ezeket rengetegen meg szokták osztani. Nagyon fontos, hogy nem lehet feltétele egy nyereményjátéknak a megosztás vagy like-olás, de azt mondhatod, hogy csak azok között sorsolunk, akik like-olták mondjuk az adott posztot vagy hovatovább a Facebook oldalad.

 

Egy másik nagyon egyszerű nyereményjáték típus a szavazós nyereményjáték. Borzalmasan egyszerű, de hatékony. Adj pár választási lehetőséget – például a termékeiddel kapcsolatban – a közönségednek és csak figyeld, ahogy nőni kezd a táborod – és közben akár értékes visszajelzésekkel is gazdagodsz majd! Ennek remek példája az interakció gombok (szivecske, like, vicces reakciógomb stb...)

 

A harmadik legnépszerűbb játék nem más, mint a fotópályázat. Ezt Instagram-on vagy Facebook-on célszerű csinálnod, hiszen rendívül egyszerű a használata és a hashtagek segítségével nagyszerűen tudod követni az eseményeket. Természetesen ha a weboldaladon alakítasz ki erre egy megfelelő felületet és ott intézed a szavazást is, akkor még jobban jársz!

 

Ezek a legnépszerűbb játéktípusok, de ez közel sem jelenti azt, hogy a saját ötleteidet el kell dobnod. Csakúgy, mint a legtöbb marketingeszközzel, a nyereményjátékokkal is kísérletezned kell.

 

Összefoglalás

Most már tudod, hogy miért is olyan hatékonyak a nyereményjátékok. Amíg világ a világ, működni is fog, hiszen ki ne szeretné, ha megajándékozzák?

 

Ebből a cikkből megtanultad, hogy:

 

  • Milyen eredményekre számíthatsz egy jó nyereményjátékkal
  • Mik a legfontosabb tudnivalók egy nyereményjáték indítása előtt
  • Miért kell ismerned a célközönséged, mielőtt játékot indítasz
  • Mik az online nyereményjáték jogi hátterei, hogy semmiképp se kerülj összetűzésbe a törvénnyel
  • Miért működik ebben az esetben is az egyszerűség elve
  • Mi az a 3 legnépszerűbb játéktípus, amivel nagy aktivitásra számíthatsz

 

Egyet ne feledj! A nyereményjátékod célja az legyen, hogy Téged és a közösséged is motiválja. Ha sikeres, és mindketten profitáltok belőle, akkor viszonylag sűrűn indíthatsz játékokat, pályázatokat, hogy tovább vidd a márkád hírnevét!

#Lead
#Márka
#Profit
#Siker
#Instagram
#Facebook
#OnlineMarketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!