Hogyan vágj bele a Direkt marketing kampányok készítésébe

Már nem új dolog, a Facebook berobbanása a marketing világába, elfelejteni azonban nem szabad, hogy a „régi”, hagyományos megoldások mellett a közösségi média is csak egy, a rengeteg különböző fogyasztói elérés közül. Egy kezdő vállalkozásnak is érdemes a közösségi oldalak mellett egyéb reklámcsatornák igénybevételével hirdetni magát és portékáját. A legnagyobb ügyfélelérést minden esetben a Facebook és egyéb közösségi oldalak segítségével érheted el, ez tény. Mi van azonban azzal a réteggel, akinek még nincs, vagy már nincs igénye az internethasználatra? Őket, hogy éred el a Facebookkal? A TV teljesen kizárt, hiszen egy kis vállalkozás számára megfizethetetlen mind a reklám elkészítése, mind pedig a kampányok többszöri  levetítése közkedvelt és sokak által nézett, potenciális csatornákon.

 

Mi az a direkt marketing?

A direkt marketing egy olyan reklámtípus, amely a nagy médiumok megkerülésével, közvetlenül a potenciális vevők elé juttat marketing célzatú üzeneteket. Célja, hogy olyan közvetlen hatást (vásárlás, regisztráció, hírlevél feliratkozás stb.) érjen el. amely számokban, statisztikai adatokkal is mérhető.

 

A direkt marketing minden esetben személyes hangvételű üzenet. Mindig arra törekszik, hogy bizalmi kapcsolatot teremtsen a vállalkozás és a fogyasztó közt ezért gyakran használ tegeződő kommunikációt, bizalmas hangnemet. Ez persze nem mindenkinek nyeri el a tetszését, de ennek ellenére a legtöbb potenciális vásárló szereti, ha az üzenet szövege úgy van kialakítva, mintha az közvetlenül neki szólna.

 

Kit szeretnél célba venni a reklámmal?

Az első lépés a célcsoport kiválasztása, melynek során figyelembe kell venned azt is, hogy a megcélzott társadalmi réteg, milyen sajátos jellemvonásokkal rendelkezik. Ehhez ismerned kell a kiszemelt célpiac fogyasztói igényeit, ezzel együtt a korát, nemét, társadalmi helyzetét, vásárlási szokásait stb. A lényeg, hogy ismerd a vevőidet és annyira személyes legyen az üzenet, amennyire csak lehetséges.

 

Határozd meg a költségvetést

A költségvetés meghatározásánál figyelembe kell venni minden egyes felmerülő költséget, amely a direkt marketing kampány elkészítésével, népszerűsítésével, kézbesítésével együtt jár. Ilyen felmerülő kiadás lehet pl.: a grafika és a szöveg kialakítása, legyártása, és a levelezési költség is.

 

Az ellenálhatatlan ajánlat elkészítése

Az ajánlat célja, hogy a potenciális vevőidet azonnali vásárlásra buzdítsa, ezért annak ellenállhatatlannak kell lennie. Olyan termékek és szolgáltatásokból álló csomagot kell összeállítanod, ami első ránézésre is azt súgja a füledbe, hogy „vegyél meg!”. Mi az, amit tartalmazhat egy ilyen ajánlat?

 

A direkt reklám kampánynak tartalmaznia kell egy címsort, ami rögtön, az első pillanatban felhívja a az olvasó figyelmét, arra ösztönzi, hogy tovább olvassa a szöveget. Következő elemként jön képbe az, amibe annyi időt, fáradságot, energiát és nem utolsó sorban pénzt öltél bele, maga az ajánlat. Ha a címsor a reklám reklámja, akkor az ajánlat a reklám lelke. Ennek alapján dönt majd úgy az olvasó, hogy vásárol-e vagy sem. Úgy kell összerakni azt a rövid szöveget, hogy az ténylegesen érdekes legyen. Ki kell hagynod belőle az unalmas részeket és 100%-ban a lényegre kell koncentrálnod. A direkt reklám harmadik és egyben utolsó nélkülözhetetlen eleme egy egyértelmű utasítás. Ez mutat irányt a vevőnek, rámutat milyen formában, hol tud vásárolni. Ha mindez megtalálható benne, szinte biztos a siker.

 

Statisztika elemzése

Mint minden meghirdetett kampány után, itt is érdemes kielemezni a statisztikai adatokat. Összehasonlítani az elküldött ajánlatokra fordított költségek összértékét a befolyt profit összegével és kielemezni a kampány sikerességét. Már végeztél is! Hajrá!

#Design
#Stratégia
#OnlineMarketing
#Vállalkozás
#Marketing
#Kampány
#Reklám
#Piac
#Célpiac
#Direktmarketing
#Ügyfél


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!