
Legyünk őszinték: az interneten fellelhető termékleírások jelentős része szörnyű, vagy ami még rosszabb, egyáltalán nem is létezik! A termékleírások jelentéktelenek tűnhetnek a teendők sűrűjében, ezért sok webáruház tulajdonos egyszerűen nem is foglalkozik vele. Pedig kéne! Ebben a bejegyzésben elmondjuk, miért gondoljuk így és hogy hogyan írj nyerő termékleírásokat. Tarts velünk!
Tényleg ennyire fontos a termékelírás?
Valóban elolvassák az emberek a termékleírásokat? Nos, talán. Van bizonyíték arra vonatkozóan, hogy az emberek inkább csak "átsiklanak" a tartalmak felett, és lefölözik a legfontosabb információkat, de arra vonatkozóan is, hogy jelentős szerepet játszik az eladásban.
Egy, az e-kereskedelem területén végzett felmérés kiderítette például, hogy a be nem fejezett vásárlások jelentős részéért a nem elég pontos vagy be nem fejezett, igénytelen termékelírások voltak felelősek. Habár nem csak ettől függ a kosárelhagyások száma, azért jobb biztonságosan játszani, nemde?
A jól megtervezett, igényesen megfogalmazott termékleírások más formában is hozhatnak forgalmat Neked. Eltaláltad, a SEO-ra (keresőoptimalizálásra) gondoltunk. A megfelelő kulcsszavak használata ugyanis segít abban, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják a terméked.
És milyen leírásokra van szükség?
Nincs rá univerzális válasz, egyszerűen legyen annyira hosszú, amennyire szükség van. Magyarán legyen elég hosszú ahhoz, hogy lefedd a főbb előnyöket, de nem annyira hosszú, hogy a vásárlóid bezárják az oldalt. Kissé tág megfogalmazásnak tűnhet, de egyszerűen ez az igazság.
Térj a lényegre!
Az internetezők jelentős része csak "lefölözi" a fontosnak tartott információkat a neten olvasott szövegekből, így általában csak a mondatok és bekezdések elejét olvassák el. Javasoljuk, hogy a termékleírásaid közben tartsd szem előtt ezt a két dolgot:
- Ne használj oda nem illő vagy feleslegesen hosszú szavakat
- Mindig a legfontosamm információkkal kezdj (FŐ ELŐNYÖK!!!)
Az első pár sor a leírásod legfontosabb része, ezért ne pazarold őket oylan mondatokra, amik nem a termékeid előnyeit mutatják be. Akár egyetlen irreleváns sorral megzavarhatod a vásárló figyelmét, ami rosszabb esetben oldalelhagyást eredményez!
Rövid szavak, rövid mondatok, rövid bekezdések
A marketing és szövegíró legenda, David Ogilvy 1982-ben egy belső levelet küldött az alkalmazottainak azzal a címmel, hogy „Hogyan írj.” Ebben 10 szabály volt megtalálható, amiből 4 az egyszerűség fontosságáról szólt. Ebből kiemelnénk a harmadik szabályt: „Használj rövid szavakat, rövid mondatokat és rövid bekezdéseket.”
Ne vesztegesd az olvasóid idejét. Térj egyből a lényegre. Viszonylag kevés szöveggel kell hatással lenned az olvasókra, ezért próbáld a legtöbbet kihozni belőle úgy, hogy elkerülöd a körülményes megfogalmazás, a szakzsargon és egyéb felesleges elemek használatát.
Összefoglalás
Bízunk benne, hogy most már Te is képes leszel lenyűgöző termékleírásokat írni. Foglaljuk össze azért még egyszer, a biztonság kedvéért:
- A termékleírás a közhiedelemmel ellentétben jelentős szerepet játszik az értékesítési folyamatban
- Ne legyen túl hosszú, se túl rövid, de legyen benne minden, ami kell
- Egyből térj a lényegre és kezdj a legerősebb termékelőnyökkel
- Kizárólag rövid szavakat, mondatokat és bekezdéseket használj!
Amennyiben akár a termékleírásaiddal, akár bármilyen marketingtevékenységeddel problémáid akadtak, ne habozz: jelentkezz a díjmentes marketing konzultációnkra, ami egy másfél órás kötetlen beszélgetés a szakértői csapatunkkal, a kizárólag Te problémáidról.