Így írj termékleírásokat, amik eladják a terméked

Legyünk őszinték: az interneten fellelhető termékleírások jelentős része szörnyű, vagy ami még rosszabb, egyáltalán nem is létezik! A termékleírások jelentéktelenek tűnhetnek a teendők sűrűjében, ezért sok webáruház tulajdonos egyszerűen nem is foglalkozik vele. Pedig kéne! Ebben a bejegyzésben elmondjuk, miért gondoljuk így és hogy hogyan írj nyerő termékleírásokat. Tarts velünk! 

 

Tényleg ennyire fontos a termékelírás? 

Valóban elolvassák az emberek a termékleírásokat? Nos, talán. Van bizonyíték arra vonatkozóan, hogy az emberek inkább csak "átsiklanak" a tartalmak felett, és lefölözik a legfontosabb információkat, de arra vonatkozóan is, hogy jelentős szerepet játszik az eladásban. 

 

Egy, az e-kereskedelem területén végzett felmérés kiderítette például, hogy a be nem fejezett vásárlások jelentős részéért a nem elég pontos vagy be nem fejezett, igénytelen termékelírások voltak felelősek. Habár nem csak ettől függ a kosárelhagyások száma, azért jobb biztonságosan játszani, nemde? 

 

A jól megtervezett, igényesen megfogalmazott termékleírások más formában is hozhatnak forgalmat Neked. Eltaláltad, a SEO-ra (keresőoptimalizálásra) gondoltunk. A megfelelő kulcsszavak használata ugyanis segít abban, hogy a vásárlók könnyebben megtalálják a terméked. 

 

És milyen leírásokra van szükség? 

Nincs rá univerzális válasz, egyszerűen legyen annyira hosszú, amennyire szükség van. Magyarán legyen elég hosszú ahhoz, hogy lefedd a főbb előnyöket, de nem annyira hosszú, hogy a vásárlóid bezárják az oldalt. Kissé tág megfogalmazásnak tűnhet, de egyszerűen ez az igazság.

 

Térj a lényegre! 

Az internetezők jelentős része csak "lefölözi" a fontosnak tartott információkat a neten olvasott szövegekből, így általában csak a mondatok és bekezdések elejét olvassák el. Javasoljuk, hogy a termékleírásaid közben tartsd szem előtt ezt a két dolgot: 

 

  • Ne használj oda nem illő vagy feleslegesen hosszú szavakat 
  • Mindig a legfontosamm információkkal kezdj (FŐ ELŐNYÖK!!!) 

 

Az első pár sor a leírásod legfontosabb része, ezért ne pazarold őket oylan mondatokra, amik nem a termékeid előnyeit mutatják be. Akár egyetlen irreleváns sorral megzavarhatod a vásárló figyelmét, ami rosszabb esetben oldalelhagyást eredményez! 

 

Rövid szavak, rövid mondatok, rövid bekezdések 

A marketing és szövegíró legenda, David Ogilvy 1982-ben egy belső levelet küldött az alkalmazottainak azzal a címmel, hogy „Hogyan írj.” Ebben 10 szabály volt megtalálható, amiből 4 az egyszerűség fontosságáról szólt. Ebből kiemelnénk a harmadik szabályt: „Használj rövid szavakat, rövid mondatokat és rövid bekezdéseket.”  

 

Ne vesztegesd az olvasóid idejét. Térj egyből a lényegre. Viszonylag kevés szöveggel kell hatással lenned az olvasókra, ezért próbáld a legtöbbet kihozni belőle úgy, hogy elkerülöd a körülményes megfogalmazás, a szakzsargon és egyéb felesleges elemek használatát. 

 

Összefoglalás 

Bízunk benne, hogy most már Te is képes leszel lenyűgöző termékleírásokat írni. Foglaljuk össze azért még egyszer, a biztonság kedvéért: 

 

  • A termékleírás a közhiedelemmel ellentétben jelentős szerepet játszik az értékesítési folyamatban 
  • Ne legyen túl hosszú, se túl rövid, de legyen benne minden, ami kell 
  • Egyből térj a lényegre és kezdj a legerősebb termékelőnyökkel 
  • Kizárólag rövid szavakat, mondatokat és bekezdéseket használj! 

 

Amennyiben akár a termékleírásaiddal, akár bármilyen marketingtevékenységeddel problémáid akadtak, ne habozz: jelentkezz a díjmentes marketing konzultációnkra, ami egy másfél órás kötetlen beszélgetés a szakértői csapatunkkal, a kizárólag Te problémáidról. 

#Termék


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!