Így optimalizáld a landing oldalad

Többet profitot, esetleg minőségi lead-et (érdeklődőt) szeretnél? Akkor ideje dolgoznod a landing oldalaidon! A mai, csoport-exkluzív cikkünkben arról beszélünk majd, hogy hogyan optimalizáld a landoló oldalaid, hogy azok a legjobb eredményt nyújtsák. Hogy pontosabban fogalmazzunk, olyan tippekről lesz szó, amelyek növelik az oldalad konverzióját.

 

De mielőtt belevetnénk magunk, tisztázzuk, hogy mit is jelent, hogy egy landing page jól konvertál? Azt, hogy a lehető legnagyobb számú látogatót ösztönöz arra, hogy megtegyék azt a lépést, amit szeretnénk, hogy megtegyenek. Ez a lépés bármi lehet, a hírlevélre feliratkozástól kezdve egy kérdőív kitöltésén át a vásárlásig. Ebből máris leszűrhető az a konzekvencia, hogy a landing oldaladnak szigorúan egyetlen, meghatározott célra kell összpontosítania, ha a magas konverzió a cél. Nézzük is, hogyan tudod ezt elérni!

 

Tartsd tisztán!

Alapszabály, hogy csak az a landing oldal teljesít jól, amely egyértelmű és egy pillanat alatt áttekinthető. Ezt úgy tudod elérni, hogy megtisztítod a felesleges elemektől. Ehhez célszerű többek közt megfelelő mennyiségű white space-t azaz üres helyet hagynod az oldaladon. Ez azért fontos, mert a látogató figyelmét nem zavarják felesleges színek és szemét, így könnyedén halad egyik pontról a másikra.

 

A következő dolog, amit tenned kell az az, hogy a landing oldaladon megszabadulsz a weboldaladon jelen lévő navigációs sávtól és a lábléctől. A landing oldaladnak egyetlen célra kell összpontosítania, mégpedig arra, hogy aki rátéved, az ne az X-re, hanem az ajánlatodra kattintson. Éppen ezért, itt nincs szükség egy olyan elemre, ami a weboldalad különböző szegleteire viheti őket. Nem kell félned attól, hogy a landing oldalad különbözni fog a weboldaladtól: ez egy teljesen bevett és működő szokás a marketing világában.

 

Az üzeneted legyen egyértelmű!

A látogatónak éreznie kell, hogy jó helyre kattintott, tehát, hogy pontosan azt kapta, amire számított. Így érdemes mindjárt az elején, az oldalad legfontosabb elemével kezdeni: a főcímmel. Ez az első dolog, amit elolvasnak, ezért legyen nagyon rövid, érdekfeszítő és egyben borzalmasan lényegretörő is. A lényege, hogy egyből képesek legyenek leszűrni belőle, hogy miként lesz jobb az életük az ajánlatodtól. Továbbá, a landing oldaladon végig bánj csínján a szavakkal: a bekezdéseid legyenek velősek és használj felsorolásokat ott, ahol tudsz.

 

Használj konverziónövelő vizuális anyagokat 

Egy kép többet ér ezer szónál: ez a marketing világában hatványozottan igaz. Egy jó képpel szinte rabul ejted a látogatóid figyelmét és erőteljesen hatsz azokra az érzelmekre, amik a döntéseik befolyásolják. Olyan képet válassz, ami...

 

  • felerősíti az üzeneted, és azt eredményt sugallja, ami az ajánlatoddal elérhető
  • jó minőségű és egyszerű, hogy könnyen érthető legyen
  • lehetőleg nem stock fotó, hanem saját készítésű, egyedi fotó
  • optimalizált, hogy a lehető leggyorsabban betöltsön, de mégis megtartsa a minőségét

 

Jó ötlet lehet még videót használni headerben, amiben röviden és látványosan bemutatod az ajánlatod. Hogy miért? Mert egy nemrégiben végzett kutatás szerint egy jól elhelyezett és összerakott videó akár 80%-kal is növelni tudja a landing oldalak konverzióját!

 

Használj szociális bizonyítékot (social proof) 

Légy őszinte! Melyik boltban vásárolnál szívesebben? Ott, ahol csupa elégedett, boldog vásárlót látsz, vagy ott, ahol egy árva lelket sem? Az ember egy szociális lény, ezért a landing oldaladon is meg kell mutatnod, hogy miért érdemes Téged választani – és ezt a legkönnyebben értékelésekkel, véleményekkel, adatokkal és logókkal tudod elérni. A social proof különösen hatékony egy ilyen tömör, lényegretörő formátumban, mint a landing oldal, ezért használd előszeretettel!

 

Írd meg a tökéletes CTA-t! 

A landing oldalon rá akarjuk venni a látogatót, hogy cselekedjen, erre pedig fel is kell hívnunk a figyelmét, amihez egy jó Call to Actionr-re lesz szükség, hiszen akár ezen múlhat, hogy a látogató lepattan, vagy az ajánlatodra kattint. A CTA tulajdonképpen a landing oldalad legfontosabb eleme, ami csak arra vár, hogy rákattintsanak. Te is ezt szeretnéd, ezért a CTA-d legyen a legfeltűnőbb, legkiemeltebb gomb az oldaladon! Íme, néhány tipp, ami segít a tökéletes CTA megalkotásában:

 

  • Egy landing oldal általában rövid, ezért célszerű csak egy CTA-t használni, hiszen közel sem az a célunk, hogy összezavarjuk a látogatóink
  • Használj olyan színeket a CTA gombodra, ami jól elkülöníti azt az oldalad többi részétől
  • Lehetőleg ne használj olyan szöveget, hogy „kattints ide és...”, beszélj helyette a látogató nevében, egyes szám első személyben és írd azt, hogy „Feliratkozom” vagy hogy „Küldd az ingyenes ajándékom

 

Végül

Most már tisztában vagy azzal, hogy miből tevődik össze egy sikeres landing oldal. Most már nincs más dolgod, mint a tippjeink segítségével „szanaszét” optimalizáld a landing oldalad, hogy az a lehető legtöbb lead-et, vagy profitot hozza Neked!

 

Amennyiben segítségre van szükséged a landing oldaladdal, a marketingstratégiáddal, vagy esetleg bárminemű marketingirányú kérdésed van, bátran fordulj Hozzánk, és foglalj időpontot egy másfél órás, díjmentes marketing konzultációra, ahol csak Rólad és a céljaidról lesz szó! Nincs más dolgod, mint kattints IDE és töltsd ki az oldal alján található űrlapot. Várunk. :)

#Landing
#Weboldal


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!