Így találd meg a branded hangját

A fogyasztókat nap, mint nap brandek, márkák ezreivel bombázzák. A TV-ből, rádióból nem szól más, mint reklámok. Az interneten, a boltok polcain és a hirdetőtáblákon sem sokkal másabb a helyzet. Ekkora „brand-kakofóniában” egyáltalán nem könnyű elérni, hogy a Te hangod is meghallják. 

 

Ma már csak olyan márkák tudnak kitűnni a konkurenciából, amelyek erős, jól elkülöníthető brand-identitással, „hanggal” rendelkeznek, azaz szuper hatékonyan szólítják meg a célcsoportjaikat. És hogy mi is ez a hang? Tulajdonképpen az, amit a vásárlódnak „hallania” kell, amikor összefut egy termékeddel vagy szolgáltatásoddal. A branded hangja az, ami az alapját képezi a tartalom- és közösségi média marketingednek, az egyéb marketing anyagaidnak, sőt, még az ügyfélszolgálatodnak is. Magyarán: rendkívül fontos, hogy megtaláld a saját identitásod. A bejegyzésből meg fogod tanulni, hogy hogyan csináld! 

 

Az első lépés: ismerd meg a célcsoportod hangját 

Ahhoz, hogy a branded hangját ki tudd fejleszteni, elsősorban a célcsoportod, és annak hangját kell megtalálnod. Első körben emelj ki a célcsoportodból egy személyt és elemezd ki – azaz csinálj egy ügyfélprofilt. Egy ügyfélprofil mindent tartalmaz, amit marketing szempontból tudni érdemes az adott célközönségről. Ez magában foglalja a demográfiai (kor, nem, lakhely, etnikum stb.) társadalmi-gazdasági (háztartások bevétele, oktatás, foglalkozás, milyen környéken lakik stb), és pszichografológiai (életmód, viselkedés, vélemény, életszakasz stb.) adatokat is.

 

Ha több célcsoportod van, ismerd fel a célcsoportok közös pontjait és próbálj meg olyan hangon szólni hozzájuk, amellyel mindannyiukat megszólítod. Az ügyfélprofilkészítés nem csak a branded hangjának megtalálásában, de abban is segít, hogy sokkal, a célközönségedre szabottabb termékeket és szolgáltatásokat tudj piacra dobni. 

 

További tippek 

Sajnos nincs „varázsképlet”, amely minden vállalkozásnál beválik, de az alábbi tippek, a csapatod és a képzeleted segítségével Te is képes leszel megtalálni azt a hangot, amivel eredményesen tudod megszólítani a közönséged! 

 

Tekints egy személyként a márkádra 

A közösségi média segítségével közvetlenül beszélhetsz a célközönségedhez, így hasznos lehet, ha úgy gondolsz a márkádra, mint egy személyre. Képzeld csak el! Hogyan szólalna meg ez a személy? Fiatal vagy idős? Komoly, kötött esetleg viccesebb, lazább? 

 

Menj oda, ahol a célközönséged is van 

Böngészd a netet és jöjj rá, hol „tanyázik a célközönséged, majd figyeld meg, hogyan kommunikálnak egymással. Jó kiindulópont lehet a Twitter, a Facebook, a LinkedIn vagy különféle online fórumok. Próbáld meg felvenni a beszédstílusukat, hangvételüket akár egy az egyben, de ügyelj arra, hogy ne legyen túl erőltetett! 

 

Szerezz egy brand-nagykövetet 

A hírességek – ma már inkább influencer-ek – kiválóan használhatóak arra, hogy rövid idő alatt könnyen felismerhető hangot adj a márkádnak. Olyasvalakit válassz, aki úgy tudja képviselni a branded, hogy az hihető maradjon. 

 

Mindent olvass fel hangosan 

Bármilyen tartalmat is írsz, fontos, hogy mindig felolvasd hangosan, miután elkészültél vele. Biztosan úgy hangzik, ahogy kell? Át fog menni az üzenetem? Még jobb, ha közönség előtt (pl. munkatársak) olvasod fel, mivel úgy könnyebben feltűnik, ha valami nem stimmel.  

 

Végül 

Ha megtaláltad a brandedhez passzoló hangot, itt az idő, hogy jól bebetonozd és a végsőkig hű maradj hozzá. Nagyon figyelj arra, hogy a tartalomkészítésnél mindig ezen a hangon szólalj meg: ne legyen az egyik blogbejegyzésed merev, komoly, míg a másik vicceskedős, poénosabb hangnemű. Ez határozottan rombolja a branded megítélését. Reméljük, hasznosnak találtad a bejegyzést. Sok sikert! 

 

Bármivel is próbálkozol, úgy érzed, nem tudsz kitűnni a tömegből? Átlagosnak érzed a márkád? Úgy érzed, sokkal többre lennél hivatott? Keress fel minket és légy vendégünk egy másfél órás, díjmentes marketing konzultációra, ahol is megválaszoljuk a kérdéseid! A jelentkezéshez nincs más dolgod, mint kattints IDE. Ott találkozunk!

 

#Célpiac
#Brand
#Stratégia
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!