Instagram Shopping – a következő nagy durranás?

Nem kérdés, hogy az Instagram máig az egyik legnépszerűbb közösségi platform, a maga kb. 800 millió felhasználójával! Vállalkozások számára eddig is egy hatékony marketineszköznek bizonyult, de most úgy néz ki, hogy a képmegosztó óriás a következő szintre lép a szociális média marketing porondján.

 

Ha e-kereskedelemmel foglalkozol – azaz valamiféle webshop-ot üzemeltetsz –, akkor most jól kapaszkodj meg: az Instagram már tavaly óta teszteli a shopping-posztok funckióját! Hogy ez mit is jelent a gyakorlatban? Nos, a feature lényege, hogy amint hozzánk is elérkezik, létrehozhatsz olyan posztokat, amin betag-eled a terméked, amit aztán a felhasználók pár koppintással megvásárolhatnak! Hát nem óriási?

 

’Rengeteg ember böngészi az Instagramot nap mint nap azért, hogy felfedezzék és megvásárolják a kedvenc üzleteik legújabb termékeit. A célunk, hogy ezt a folyamatot zökkenőmentessé tegyük, legyen szó a helyi kézművesről, virágárusról vagy ruhaüzletről…’ mondta Jim Squires, az Instagram Business feje a shopping funkció céljáról.



Miért jó Neked az Instagram Shopping?

Nos, lényegében azért, mert az alapjaiban változtatja meg azt, ahogy az emberek a platformot használják majd. Ahelyett, hogy egy csak egy kép és videómegosztó maradna, az Instagram a következő szintre lép, és tulajdonképpen egy bevásárlóközponttá is válik egyben. Ez az új funkció azért lesz jó az e-kereskedelemben utazó Vállalkozásoknak, mert óriási mértékben bővíthetik a vásárlókörüket, mivel ezzel olyan vásárlókat is bevonzhatnak, akik alapesetben nem keresnék fel a weboldalt, hogy vásároljanak. Ehelyett, a vásárlók egy fotóról kapásból a kasszához kerülhetnek és egyből megvásárolhatnak egy terméket, ami már amúgy is tetszik nekik.



De ez nem minden! A shopping funkcióval a vállalkozások sokkal jobb rálátást kapnak majd arra, hogy a forgalmuk hány százaléka érkezik az Instagramról. A segítségével Te is sokkal könnyebben átláthatod majd az IG marketing tevékenységeid!

Hogyan fog működni?

 

A shopping-posztok bal alsó sarkában egy kis bevásárlótáska ikon lesz, ami egy koppintással megjeleníti azokat a termékeket, amik szerepelnek a postban. Innen pedig egy további koppintással megvásárolhatják az adott terméket. A legjobb, hogy a képre koppintva megjelennek a termék részletei is, ruhák esetében például a rendelhető méretek és színek. Az üzletek mérettől függetlenül fotónként 5 és fotósorozatonként legfeljebb 20 terméket jelölhetnek majd meg.



És mikor lesz itthon is elérhető?

Az Instagram április 24-én jelentette be, hogy bővíti a Shopping funkció elérhetőségét, és újabb 39 országban vezetik be nemsokára, köztük Nálunk is! Pontos launch dátumot nem írtak, de szerintünk nyárra már Te is a marketing eszköztárad részeként tudhatod majd.



Végül

Az Instagram mindig is egy kiváló platform volt termékbemutatásra és a vásárlói viszony építésére, de a shopping posztok ezt minden kétséget kirázóan a következő szintre fogják vinni! Neked egyszerű lesz létrehozni őket, a vásárlóidnak meg gyerekjáték lesz megvásárolni a portékáid. Kell ennél több?



Segítségre van szükséged a marketing stratégiád megtervezésében, megvalósításában? Szeretnél profi segítséget kapni, egy profi marketinges brigádtól? Akkor fordulj Hozzánk bátran, és kérd a DÍJMENTES, másfél órás Marketing Konzultációnk, amit IDE kattintva tudsz megtenni. Várunk!

#Online
#Instagram


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!