Kerülj előrébb a találati listán, építs linket, linkekből

A linképítés egy kifejezetten komplex és hosszadalmas folyamat. Bonyolultsága abból adódik, hogy a linképítőnek egyaránt kell tisztában lenni a tipikus marketing eszközökkel, kiváló programozói tudással kell rendelkeznie és az sem árt, ha tartalomkészítéshez is konyít némileg. Nem is csoda, hogy kifejezetten nehéz olyan linképítő szakembert találni, aki profi szinten ért a tevékenységhez.

 

Oké, hogy komoly szaktudást igényel, de mégis mi az a linképítés?

Alapvetően a linképítés egy online marketing eszköz, amelynek célja, hogy más oldalakon keresztül a saját honlapunkra mutató hivatkozásokat hozzunk létre. Köztudott, hogy a Google nem random szórja ki a találatokat. Mikor azt a bizonyos listát felállítja, az egyes honlapokra mutató külső linkeket is figyelembe veszi. A keresőóriás szakemberei úgy gondolták, ha a userek hasznosnak találják a weboldalad, akkor más lapokon is hivatkozni fognak rá. Tehát, az a weblap, ami sokak számára tartalmaz hasznos információt, megérdemli, hogy előkelőbb pozícióba kerüljön. Végülis logikus nem?

 

A linképítés szabályai

Bizony, a linképítésnek vannak alapvető szabályai, amelyeket, ha a linképítő szakember nem tart be, a Google megbünteti a weboldalt. Hátrányban részesíti a tisztességesen eljáró konkurenciával szemben.

 

A nem szabályos linképítés

Rengeteg nem szabályos, úgy nevezett „fekete módszer” létezik. Ezek a módszerek gyorsabbak, költséghatékonyabbak, mint a szabályos vetélytársak, de hosszútávon nem hoznak jelentős profitot. A Google keresőoptimalizáló algoritmusa előbb, utóbb mindig felfedezi a csalást, majd megbünteti a weboldalt. Emiatt új honlapot kell létrehozni, hogy ismét az élmezőnybe foglalhasson helyet. Természetesen ez az oldal már nem a régi hivatkozáson lesz elérhető, így kezdődik elölről a linképítés teljes folyamata.

 

A szabályos linképítés

A szabályos linképítési módszer a Google által felállított irányelveken alapján történik. Legfőbb előnye, hogy a weboldal tulajdonosnak nem kell félnie a büntetéstől, hogy a nehezen felépített honlap egyszer csak semlegessé válik. Ez a módszer a tartalomra alapoz, így nagy mértékben fokozza a felhasználói élményt, ezért ügyfélszerzésre is tökéletesen alkalmas. Hátránya, hogy eszméletlen lassú és sokkal több erőforrást emészt fel, mint a nem szabályos társa. Javasoljuk tehát, hogy készíts minőségi tartalmakat, melyeket a felhasználók szívesen megosztanak. Küld be őket online magazinokba, releváns oldalakba. Kerüld a tartalom spammelést. Ügyelj a technikai beállításokra és a viszont linkelésekre. Ha már ezeket megtetted szakember nélkül is előre léptél legalább egy jó nagy lépést. Ha pedig szakemberre vágysz keress bátran minket.

 

A keresőoptimalizálás egyre összetettebb lesz. A Google szakemberei az újabb algoritmusok tervezésekor egyre nagyobb figyelmet fordítanak a felhasználók számára hasznosnak bizonyuló  tartalmakra és a webergonómiára. Amennyiben sikeres weboldalt tulajdonossá szeretnél válni szem előtt kell tartani a Google elvárásait.

#Link
#SEO
#Ügyfél
#Google
#Cég
#Célpiac
#Reklám
#Profit
#Stratégia
#OnlineMarketing
#Weboldal
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!