Logó tervezés 1x1

A jól megtervezett logó sokkal több információt és értéket hordoz magában, mint azt első ránézésre gondolnánk. A kis minta, ami a vállalkozásod fő arculati elemeként díszeleg minden kiadott anyagodon, a Te márkajelzésed. Nem kell ahhoz tömeggyártott termékeket forgalmaznod, hogy saját brand-et alakíts ki. A szolgáltatásoknak is, amit nem minden esetben kézzel megfogható állapotban kínálsz, ugyan olyan márkaértéke van, mint egy nemzetközileg is híressé vált cipő márkáknak.

 

Az arculat tervezés legelső lépése a fő szervezeti célok megfogalmazása és az azt szimbolizáló cégjelzés megtervezése, vagy terveztetése. A testreszabott jelkép megalkotása esetenként egy nagyon komplex, összetett küldetés. Amellett, hogy nem árt, ha külsőre is jól néz ki a logó, fontos, hogy a lent leírt elvárásoknak is megfeleljen. Nézzük, mégis milyen szempontokat kell figyelembe venni a tervezésnél.

 

A fő az egyéniség

A logónak egyedinek kell lennie. A konkurenciától és minden más vállalkozás arculati jelképétől eltérőt kell alkotnod. Eredetinek kell lennie, de emellett meg kell találnod az egyensúlyt a színek és más design elemek közt. A csicsás, túlgondolt alakzatok sokszor ízléstelen hatást keltenek.

 

A jó logó mindenkinek tetszik... na persze!

A logó nem a cég alkalmazottainak készül, nem elég, ha főnöknek és családtagjainak tetszik. Akkor jó a logó, ha valóban mindenkinek tetszik. Ahhoz azonban, hogy a harmonikus elképzelés megalakuljon, a célközönség igényeit kell alapul venned. Figyeld meg, hogy a kiszemelt réteg mely alakzatokért, mintákért és színösszeállításokért rajong. Kutakodj egy kicsit, nézd meg, hogy a kiszemelt piaci réteg mely korcsoportba, társadalmi rétegbe tartozik és aszerint állítsd össze egy figyelemre méltó jelképet.

 

Milyen felületen lesz látható a logó?

A tervezésnél lényeges, hogy figyelembe vedd, milyen platformokon fog megjelenni a logó. A szivárvány színűre tervezett embléma kifejezetten bután mutat majd egy fekete-fehér nyomtatott kiadványon. Első körben javasolt a logót egyszerű, színek nélküli formában megtervezni, majd megvizsgálni, hogy nyomtatásban, hogy viselkedik. Azt követően a színekkel is lehet játszani.

 

Az olvashatóság szempontjából fontos a logó méretezése, illetve részletessége. Készíthetsz pixel pontos, aprólékosan kialakított formatervezésű mintát, azonban kisebb mérető megjelenés esetén a karakterek nehezen olvashatóak, a szimbólumok értelmezhetetlenek lesznek.

 

A logó egyes típusai

  • Motívum: A logót egy tetszőlegesen kiválasztott alakzat szimbolizálja. Pl.: Apple, Nike
  • Szöveges: A szöveges logó általában a vállalkozás nevét és/vagy szlogenjét tartalmazza egy jellegzetes betűtípussal megformálva. Pl.: Coca Cola, Intel
  • Motívum és szöveg vegyesen: A kiválasztott alakzat és a jellegzetes betűtípus együttesen alkalmazva. Pl.:  Burger king, Puma

 

A logó a cég tevékenységére fokuszál?

Mindenhol azt hallani, hogy a logónak tükröznie kell az adott vállalkozás tevékenységét, ám ez az állítás egyáltalán nem helytálló. Gondoljunk csak bele és vizsgáljuk meg, hogy a nevezetes Nike pipa milyen kapcsolatban áll a sporteszközök forgalmazásával. A márka nem utal sem a vállalkozás szolgáltatásaira, sem a cég nevére és sportoló embereket sem ábrázol. Akkor mégis hol van a kapcsolódási pont?

 

Mélyen vésd az eszedbe: a jó logó nem akar mesélni, nem akar szolgáltatásokat, tevékenységet bemutatni, egyszerűen csak könnyen beazonosíthatóvá teszi a vállalkozásodat és az általád kínált terméket, a megoldásaidat és magát a minőséget.

#Márka
#Design
#Vállalkozás
#Marketing
#Arculat
#Brand
#Célpiac
#Cég
#Logó
#Ügyfél


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!