Marketing a Twitteren

Igaz, hogy hazánkban a Twitter nem tartozik a legismertebb és legelterjedtebb közösségi oldalak közé, de mindenképpen érdemes figyelembe venni a benne rejtőző potenciális lehetőségeket. Marketing szempontból, mint minden közösségi oldal, ez is tartogat számunkra némi meglepetést. A hazai felhasználói tábor méretétől függetlenül vannak olyan hasznos tulajdonságai, amelyek segítségével növelheted a honlapod látogatottságát és tovább erősítheted a branded erejét.

 

Bevezetés a Twitter világába

A Twitter egy olyan üzenetközvetítő közösségi oldal, ahol a követőidnek maximum 140 karakter hosszúságú szöveges tartalmakat, úgy nevezett twitteket tehetsz közzé. A Twitteren kizárólagosan csak azoknak az üzeneteit látod, akiket már azelőtt bekövettél. Ez kimondottan előnyös az átlag felhasználóknak, hiszen felesleges, kéretlen tartalmak nem jelennek meg a kezdőlapon. Csakis azokat a twitteket láthatod, amelyek közzétevőjét előzetesen követni kezdted.

 

Ebből adódóan a Twitter lényege nem az, hogy az ismerőseink, barátaink, családtagjaink megosztásait, bejegyzéseit nyomon tudjuk követni (lsd. Facebook). A Twitteren olyan magánszemélyek vagy vállalkozások posztjait olvashatod, akik valóban érdekesek számodra. Tehát kapcsolatépítésre, is tökéletesen alkalmas. Te követsz másokat és ha a mások érdekesnek találják a bejegyzéseidet, ők is követhetnek téged.

 

Hogyan hasznosíthatod a Twittert a marketingben

A cél nyilvánvalóan az, hogy a weboldalad látogatottságát növeld a közösségi oldal segítségével. Ennek megvalósulásához azonban elsősorban követőket kell szerezned. Ki kell alakítanod egy tábort, akik által tovább növekedhet majd a hírneved.

 

Kicsit feljebb szóba került már, hogy ennek a felületnek a célja nem az, hogy az ismerőseink bejegyzéseit kövessük, sokkal inkább, hogy olyan posztokat olvasgathassunk, amik érdekesek a számunkra. Tehát, ha követői tábort szeretnél kialakítani, az alapja, hogy olyan bejegyzéseket kell közzé tenned, amelyek az olvasók számára érdekesek.

 

Sokan alkalmazzák azt az egyszerű taktikát, hogy mindenféle ügyes marketing módszerrel az közösségi oldalra terelik a látogatókat, majd azt várják, hogy követővé váljanak. Azonban ezek a felhasználók sok esetben csalódottan távoznak az oldalról, hiszen egyáltalán nem azt találják ott, amire valójában számítottak. Így az, aki egy kicsit is érdeklődött irántad, majd egy jó adag semmit talál a Twitter oldaladra tévedve, valószínűleg soha többé nem fog rád kattintani, követőd meg aztán végképp nem lesz belőle. Ezért javasolt olyan releváns tartalmak előállítása, amelyek a célközönséged igényei felé irányul.

 

Terjeszkedj, szerezz követőket egyszerűen

A Twitteren is, mint minden más közösségi oldalon, számos lehetőséget vehetsz igénybe követők szerzéséhez, azonban érdemes megválogatni a stratégiát és előre, havi lebontásban elkészíteni a kampányaidat. Mindenképpen használd a Twitter ikonját a honlapodon, illetve többi közösségi oldaladon is érdemes megjelölni az felhasználónevet, amelyen elérhető vagy.

Akár azt is megteheted, hogy a weboldalad láblécébe minden közösségi oldalad elérhetőségét megjelölöd. Ez nem kimondottan a Twitterre alkalmazandó ötlet, megjelenítheted a Facebook, Instagram, Pinterest és a többi lap elérhetőséged is. Bővítheted a követő táborodat, ha sok érdekes tartalmat teszel közzé. Megoszthatod a blog bejegyzéseid elérhetőségét egy figyelemfelkeltő szöveg társaságában. Tereld a forgalmat a honlapodra és a követők vásárlóvá, majd bevétellé alakulnak.

 

Itt minden csak azon múlik, hogy mekkora figyelmet fordítasz rá. Amennyiben elég energiát fektetsz a Twitter oldaladba kicsi az esélye annak, hogy az itt megjelenő kampányaid sikertelenek lesznek. A szép képeket és figyelemfelkeltő szöveges bejegyzéseket mindenki szeretni, nem beszélve a videót tartalmazó posztokról. Fogj hozzá még ma, regisztráld vállalkozásodat és ismerkedj meg Te is a Twitterrel kicsit közelebbről.

#Közösség
#Termék
#Fotó
#Célpiac
#Piac
#Brand
#Online
#Videó
#Twitter
#Reklám
#Kampány
#Stratégia
#OnlineMarketing
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!