Még mindig hasít a tartalommarketing. Te használod?

Kezdetét vette az új év, és bátran kijelenthetjük, hogy a tartalommarketing még mindig az egyik legjobb vevőszerző megoldásnak számít. Mind a vezető brandek, mind a kisebb, ám sikeres vállalkozások rendelkeznek tartalommarketing stratégiával.

 

Hogy miért? Nagyon egyszerű: mert működik. És bizony nagyon hatékonyan. De mielőtt továbbmennénk, ejtsünk pár szót az alapokról.

 

Mi is az a tartalommarketing?

Tulajdonképpen egy olyan marketing módszer, ahol különböző tartalmakat (videó, blog, szociális média posztok) állítasz elő azzal a céllal, hogy vevőket szerezz.

 

De nem úgy, hogy teletűzdeled őket az ajánlataiddal. De nem ám! A tartalommarketinggel a célközönséged számára releváns és hasznos kontentet szolgáltatsz, ami elősegíti azt, hogy kialakuljon egy „kötelék” a branded és a közösséged közt.

 

Gondolj csak bele: kitől vásárolnál szívesebben? Egy olyan webáruháztól, ahol csak eléd van rakva a termék és a „Kosárba” gomb vagy egy olyantól, ami hasznos videók és blogposztok formájában segít például abban, hogy könnyebb legyen kiválasztani a hozzád illő terméket? Ugye, hogy az utóbbitól?

 

 

De miért ilyen hatékony?

A tartalommarketing azért működik ennyire jól, — persze csak ha jól használod —  mert egy win-win szituáció jön létre közted és a minőségi vagy vásárlásra kész a célközönséged közt.

 

Míg az utóbbi olyan értékes információt kap tőled, ami segít megoldani a problémáit, te azzal jársz jól, hogy megkapod a bizalmukat és így sokkal nagyobb eséllyel válnak leadekké, azaz potenciális vásárlókká. Ez pedig azt eredményezi, nem csak profitnövekedést eredményez, hanem olyan vásárlókat is, akik rajonganak a márkádért. Egy rajongó, hűséges vevő pedig köztudottan visszajár vásárolni. Mégis miért ne akarnál ilyen nagyszerű vásárlókat?

 

Manapság a vevők igénylik azt, hogy törődj velük, és ennek az igénynek kielégítésére a tartalommarketing a legjobb módszer. De mielőtt belevágnál...

 

A jó tartalom legfontosabb építőköve

Nem érdemes azonnal sorozatgyártásba kezdenünk, ugyanis ha tartalommarketing stratégia nélkül vágunk bele, hatalmasat koppanhatunk. Hogy miért?

 

Mert az internet tele van olyan tömeggyártott tartalommal, amik ugyan „tartalmaknak” minősülnek, mégis szinte semmi értékes információt nem közvetítenek. Ez azért van, mert sokan azt gondolják, hogy például egy blog szekció a weboldalon csupán egy szükséges rossz és nem kell energiát fektetni bele.

 

Te vásárolnál olyan cégtől, ahol kapásból silány minőségű, tömeggyártott, szemetet raknak eléd, ami még csak nem is releváns számodra?

 

Ugye, hogy nem. Ezzel a cég tulajdonképpen kijelenti, hogy nem foglalkozik a veled. Tömeggyártott szennyet kapsz. Akkor a termékeik vagy a szolgáltatásai milyenek lehetnek? A 18-30-as korosztály már kifejezetten érzékeny erre és egyből kiszúrják ezeket.

 

És íme, meg is van, hogy mi legyen a tartalommarketinged legfőbb eleme: A tartalmat (legyen az blogposzt vagy videó) embereknek készítsd és problémáik megoldására összpontosíts. Ehhez természetesen fel kell ismerned a közösséged „fájó” pontjait.

 

Tudd meg, hogy, milyen problémákkal küzd a közösséged. Majd ha ezekre megoldást is tudsz nyújtani, gyakorlatilag megvan a tartalmad alapköve, amire építkezhetsz. Innentől már „csak” a szakértelmedre lesz szükség.

 

Tehát: első lépésként tudd meg célközönséged fájópontjait majd ezt figyelembe véve készíts olyan tartalmat, ami a kérdéseikre, problémáikra nyújt megoldást.

 

Végül

A tartalommarketingre 2018-ban is érdemes alapoznod, hiszen nem kétség, hogy még mindig az egyik leghatékonyabb vevőszerző stratégia. Ha egy tervvel látsz hozzá és a közösséged számára releváns, minőségi tartalmakat készítesz, garantáltan „megszállott” vásárlókra számíthatsz a jövőben.

 

Jó minőségű tartalomra, vagy több információra szomjazol a tartalommarketing terén? Jó helyen jársz! Csekkold le Prémium Online Marketing Menedzsment (POMM) szolgáltatásunk amit ide kattintva elérhetsz.

 

A következő posztunkban arról írunk majd, hogy hogyan használhatod a közösségi élő videózást brutálisan hatékony vevőszerző módszerként.

#Lehetőség
#Blog
#Stratégia
#OnlineMarketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!