Mi az a lead? Hogyan generálhatsz leadet?

A vevő és a potenciális vásárló fogalmával minden vállalkozó tisztában van, azonban a lead meghatározását már egyre kevesebben ismerik. Az ügyfél nem csak úgy csettintésre terem. A vevőt olykor különböző marketing eszközök segítségével kell elcsábítanunk. Az ügyfélszerzés folyamata során komoly szerepet tölt be a lead generálás.

 

Mi az a lead?

Minden egyes vállalkozásnak, akár B2B, akár B2C értékesítési metódusról beszélünk, előre meghatározott célja van. A cél pedig nem más, mint az értékesítés. A termék kínálatunkat a meghatározott célközönség kívánalmai szerint formáljuk és alakítjuk ki. Szintén a célközönség elvárásait vesszük figyelembe a weboldalunk tervezésekor, hiszen a szemünk előtt mindig az érdeklődők igényeinek kielégítése kell, hogy lebegjen. Ha az ügyfélnek tetszik a weboldal, nagy eséllyel vásárolni is fog.

 

A lead az a potenciális vásárló, aki valahol az látogató és a tényleges vásárló közt, félúton helyezkedik el. A leadet nevezhetjük olyan érdeklődőnek, aki már valamilyen formában jelezte a vásárlási szándékát a vállalkozás felé. Ez lehet egy ajánlatkérés, egy letöltött dokumentum vagy egy próbára tett termék is. A lead már majdnem vevő. Megtette az első lépést a vásárlás felé, de szüksége van egy kis bíztatásra. A cég dolga az, hogy valamilyen módszert segítségül hívva az érdeklődőből tényleges vásárlót csináljon.

 

Tévhit, hogy a hírlevél feliratkozás leadnek számít. Attól még, hogy valaki feliratkozik a hírleveledre, nem lesz belőle érdeklődő, hiszen az is lehet, hogy soha nem fogja elolvasni a kézbesített üzeneteidet.

 

Hogy zajlik a lead generálás?

A lead generálás nem más, mint az érdeklődő gyűjtés, ami nem minden esetben bizonyul egyszerű feladatnak. A lead generálás egy összetett, komplex és több lépcsős feladat.

 

Az emberek miután rátalálnak a weboldaladra, az érdeklődőből, látogatói státuszba kerülnek. Amennyiben minden tökéletesen megfelel az igényeiknek ajánlatot fognak kérni (pl. lead egy rendelést), ettől kezdve az állapota lead-dé változik, hiszen ekkor már nem csak informálódik a honlapodon, hanem valamilyen kapcsolatteremtési interakítiót is végez. Ezt követően, lehet, hogy kis noszogatásra lesz szükség, de nagy valószínűséggel vásárolni fog.

 

A leadet több jól bevált módszerrel is generálhatunk. Ezek a módszerek abban segítenek nekünk, hogy a lehető legegyszerűbben tudjunk leadet gyűjteni. Kiváló lead szerzési módszer a szép landing oldal, a felugró ablak, figyelemfelkeltő gombok a kulcs pedig itt is, a minden szempontból igényes kivitelezésű weboldal lehet. Szeretnél egy profi leadszerző gépezetet? Keress minket!

#Lead
#Ügyfél
#Termék
#Cég
#Piac
#Vevő
#Stratégia
#OnlineMarketing
#Vállalkozás
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!