Mire is való a hírlevél a valóságban?

Sokak szerint az online marketing túlzott ütemű fejlődése mellett az e-mail vagy más néven direkt mail marketing már teljesen elavult. Szerintünk ez az állítás, ebben a formában nem állja meg a helyét. Gyakran látni rá példát, hogy sem a kisebb sem pedig a nagyobb vállalkozások nem megfelelően használják ki, ezt az amúgy remek marketing lehetőséget. Ezért van hát az, hogy a legtöbben nem látják meg benne a rációt és a marketing egy teljesen halott ágának hiszik, pedig igen is, ha jól csinálod, akár szórakoztató is lehet az ügyfeleid számára.

 

Bebizonyítjuk neked, hogy sem a hírlevél, sem pedig az e-mail marketing nem mutatja jelét az elértéktelenedésnek!

 

A mobileszközök terjedésével arányosan növekszik az e-mail üzenetek olvasásával töltött idő is

 

Mint azt már több bejegyzésünkben is olvashattad, az internet elterjedésével együtt, egyre inkább erősödik az hordozható eszközök és ezek közül is az okostelefonok népszerűsége. Ritka ma már az olyan ember - főként a fejlődésben lévő európai országokban -, aki nem rendelkezik valamilyen okos kütyüvel. Köztudott, hogy az okos eszközöket használó felhasználók nagytöbbsége az - alvással töltött időn kívül -, folyamatosan a telefonját lapozgatja. Ebből következően természetes, hogy állandó mobilos hozzáférésük van az e-mail fiókjukhoz is.

 

Ennek megfelelően a Te feladatod, hogy a hírleveleidet olyan formában építsd fel, hogy az mind az okos eszközök felhasználóinak, mind pedig a teljes értékű számítógép kijelzőt használóknak is jól olvasható legyen. Már nem is elvárás, alapfeltételnek számít, hogy a weboldalak, kiadványok és minden megjelent online tartalom mobilbarát kialakítású legyen, így a hordozható eszközök felhasználóinak se kell szenvednie a nagyítással, lapozgatással. Mindenki jól jár, hiszen ők szívesen olvassák majd a számukra releváns tartalmakat és a hírleveled megtekintési száma is láthatóan növekedhet ez által.

 

A hirdetés átverés!

Tény, hogy az emberek egyre felvilágosultabbak. A legtöbben már teljesen tisztában vannak azzal, hogy a hirdetések és reklámok nagy része a profitszerzésre megy, és a TV is az elferdített valóságot tárja elénk. Ebből adódóan az ügyfeleket egyre nehezebb megfogni az egyszerű vevőszerző posztokkal.

 

A tapasztaltak szerint az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítanak az e-mail üzeneteikre. Persze nyilvánvaló tény, hogy egy-egy közösségi poszt megtekintési száma hatalmasra rúghat. Tisztában vagy azonban azzal, hogy ezek a posztok milyen mértékű vásárlási arányt produkálnak? Meglepő és elkeserítően alacsony számról beszélünk.

 

A Facebook és egyéb közösségi oldalak segíthetnek összegyűjteni a felhasználók adatait – köztük az e-mail címmel -, ezt követően már csak rajtad múlik, hogy milyen minőségben és rendszerességgel gyártasz hírleveleket.

 

A hírlevél rendkívüli előnye, hogy az e-mail spam szűrőn könnyen átbújuk, hiszen nem számít reklámnak és a falhasználók is sokkal nagyobb bizalmat szavaznak neki, mint egy egyszerű Facebookon hirdetett posztnak.

 

Hasznos tippek, mivel növelheted a hírleveled sikerességét

Mindig olyan hírlevelet közvetíts a célközönséged felé, amely számára hasznos információt hordoz. Célzottan a szükségleteiket, igényeiket szólítja meg.

 

A weboldalra tévedt ügyfeleknek több helyen is legyen lehetősége feliratkozni a hírlevélre. Ne csak a kezdőlapon jelenjen meg a „feliratkozom!” gomb. A legjobb megoldás, ha a honlapod minden oldalán megtalálható, így biztos, hogy a vásárlónak nem kell keresgélnie, egyből szembetűnő helyen találkozik vele.

 

Adj lehetőséget a leiratkozásra. Fontos, hogy minél több felhasználóhoz jusson el a hírleveled és ezzel együtt a hírneved, de a nem kívánatos üzenetek gyakran gondot okozhatnak, így jobb, ha az ügyfél egy kattintással le tud róluk iratkozni.

 

A hírlevélben megjelenő minden egyes hivatkozás mutasson a weboldaladra.

 

Legyen mobilbarát a hírlevél! Rengeteg felhasználó nézi az e-mailjeit menet közben, mobilról, így, ha a hírlevél nem mobilbarát a felhasználók nem foglalkoznak vele. Link helyett gombot használj, ha más oldalra szeretnél hivatkozni.

 

Vezess a vállalkozásod tevékenységéhez szorosan fűződő blogot! A bejegyzések az olvasó számára is hasznos információkat hordozzanak. Rövid bevezetést követően egy kattintható hivatkozás segítségével mutasson a weboldaladra. Az érdeklődők már csak azért is látogatni fogják a hírleveled, mert kíváncsiak a legújabb bejegyzéseidre, amit legegyszerűbben az imént említett gomb segítségével érhetnek el.

 

Periodikusan jelentess meg videómarketing üzeneteket, termék teszteket, amelyre a hírleveled segítségével felhívhatod az olvasó figyelmét.

 

A hírlevél végén hagyj egyértelmű utasításokat. Pl.: like, megosztás a Facebook oldaladra

 

A hírlevelet vagy a délelőtti vagy a dél körüli órákban küld ki, így jóval többen olvassák még a kézbesítés napján.

 

A hírlevél nem arra való, hogy tukmáld a termékeidet. A releváns tartalmak segítségével tudod öszerözni a követőidet a vásárlásra. A dikert sales tartalom azonnal törlésre kerül. A hírlevél megnyitása önmagában semmit nem jelent. A tényleges eredmény ha a felhasználóid a hírlevélben lévő interakciókat el is végzik! Te mennyi rossz hírlevelet küldtél ki eddig?

#Kampány
#Design
#Stratégia
#OnlineMarketing
#Marketing
#Mobilbarát
#Online
#Brand
#Platform
#Kiadvány
#Hírlevél
#Média
#Fotó
#Ügyfél


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!