Piackutatási módszerek, amelytől garantáltan sikeres leszel

A piackutatás egy roppant körülményes és komoly szakértelmet igénylő folyamat, hiszen, ha a célközönséget nem megfelelően határozod meg, a kampányaid nagy eséllyel sikertelenek lesznek és a profitnak, valamint a kutatás költségének is búcsút inthetsz. Nézzünk meg most néhány nagyszerű piackutatási módszert, amelyek a következő kampányod tervezésénél komoly segítséget fognak nyújtani.

 

Nincs olyan kampány, vagy hirdetés, amely anélkül érhetne el kimagasló sikereket, hogy előtte ne végeznél egy pontos, körültekintő piackutatást. A piackutatás is csak abban az esetben lehet eredményes, ha tudod, hogy mit csinálsz. A kutatásnak megvannak az aranyszabályai, praktikák, és olyan eszközök, amelyeket jobb mellőzni.

 

Kerüld a következő módszert!

A tapasztalatok szerint a kérdőív nem a legjobb technika arra, hogy precízen meghatározd a vállalkozásod célpiacát. A kérdőív keretein belül feltett kérdésekre, általában olyan semmit mondó válaszok érkeznek, amellyel túl sok mindent nem lehet kezdeni, így sok esetben felesleges időfecsérlés az összeállítása is.

 

Egy rövid, kötetlen beszélgetés formájában lefojtatott személyes, vagy telefonos interjú sokkal többet tud segíteni a célpiac felderítésében, mint a tömegesen szétszórt online űrlap. A kommunikáció két irányú ebben az esetben és a kutatást végző személy gond nélkül vissza tud kérdezni, ha nem egyértelmű választ kap a kérdésére. A személyes és telefonos interjúktól a vásárlók kevésbé tartanak, ha egy érdeklődő, kedves hangú illető végzi a felmérést.

 

Mit kérdezz a vásárlótól?

Évente legalább egyszer érdemes elvégezni egy nagyobb lélegzetvételű, komolyabb kutatást, hiszen ez idő alatt sokat változhat a piaci igény, emellett az sem árt, ha újabb ötletekkel tudsz előrukkolni a vásárlóidnak. Nagyon fontos, hogy külön kutassuk fel a potenciális és a tényleges vásárlókat.

 

A következőkről mindenképpen érdemes bővebb információkat szerezni a piackutatás során:

  • Milyen felületen, platformon keresztül érhető el a Piac?
  • Jellemzően mikor érhető el?
  • Milyen szempontok szerint választja ki a terméket?
  • Milyen társadalmi- és korosztályba tartoznak a vásárlók?
  • Milyen egyéb terület iránt érdeklődnek?

 

Amit soha ne vizsgáljunk

A vásárlók többségének gyorsan változik az igénye. Ma még úgy érzi, hogy szüksége van a kiválasztott termékre, azonban 1-2 hét elteltével a vásárlási szándék kihül és a szükségletei más termékek, szolgáltatások felé irányulnak. A vásárlás pillanatában semmiképpen se tegyünk fel érzelmekkel kapcsolatos kérdéseket, mert nagy eséllyel juthatunk fals adatokhoz.

 

A megfelelő fogalmazásmód

Ha ismered a célpiac igényeit, tudod, hogy pontosan mi az, amire vágynak, tudod, hogy milyen kommunikációs csatornán keresztül érhetők el, ismered a vásárlási szokásaikat, azt is tudnod kell, milyen ’nyelven’ szólj hozzájuk. Nagyon fontos, hogy megismerd a potenciális vásárlóid szóhasználatát. Úgy kell gondolkodnod és beszélned, mint ők. Személyesebb kapcsolatot alakíthatsz ki, ha elkerülöd a hosszú összetett mondatokat és olyan hétköznapi szóhasználatot alkalmazol a kampányaid szövegében, amelyek könnyen érthetők.

 

Még egy tuti tipp!

Amikor piackutatásra adod a fejed a leggyorsabb és a legjobb megoldás, ha a már meglévő vásárlóidat kérdezed. Természetesen ez csak akkor jó taktika, ha elégedett vagy a mostani vásárlóiddal, vagyis nem szeretnéd őket lecserélni. Ebben az esetben nagyon hatásos, ha velük kezdeményezel megfelelő kommunikációt és a fenti kérdések tekintetében tőlük várod a választ.

#Célpiac
#Piackutatás
#Piac
#Reklám
#Kampány
#Stratégia
#Siker
#OnlineMarketing
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!