SEO helyi szinten – megmutatjuk, hogyan csináld!

Minden bizonnyal már Te is kerestél helyi vállalkozásra, mikor éppen nyaraltál vagy átutazóban voltál valahol. Ilyenkor valószínűleg Te is –ahogy a legtöbb ember – a Google első pár találata közül választasz. Pontosan ezért elengedhetetlen helyi vállalkozásként, hogy városodba érkező emberek a lehető legegyszerűbben Rád találjanak a Google-ben. Ebben a bejegyzésben a helyi szintű SEO-ról (keresőoptimalizálásról) fogunk beszélni, azaz, hogy hogyan kerülhetsz be Te is a Google top 3 helyi találatába. Vágjunk is bele!

 

Az első – és legfontosabb – lépés

Mielőtt továbbmennénk a tippekre, első körben foglald le a Vállalkozásod nevét a Google Cégemben. Ennek a lényege dióhéjban annyi, hogy ez az eszköz növeli a weboldalad forgalmát azzal, hogy megmutatja az embereknek, hogy hol található, mikor van nyitva és hogy mik az értékelései az üzletednek, éttermednek stb.

 

Mivel helyi szintű keresőoptimalizáltságról beszélünk, mindenképp határozd meg pontosan a helyszínt és a nyitvatartásod. Fontos, hogy megadd az ünnepi zárvatartásokat is. Már ezzel a lépéssel hatalmasat dobtál annak az esélyén, hogy Rád találjanak az emberek az interneten.

 

A következő lépés: kérj Google értékeléseket

Az emberek 72%-a úgy tekint az online értékelésekre, mint egy barát vagy családtag ajánlására. Az értékelések növelnek a céged, vállalkozásod megítélésén és segítenek a keresőoptimalizálásban is. A cél, hogy minél több értékelést szerezz, ezért bátran kérd meg az embereket, hogy szánjanak erre egy percet. Hidd el, egy elégedett vásárló vagy ügyfél szívesen megteszi ezt!

 

A harmadik lépés: Használd a településed nevét a kulcsszavaidban

Fontos, hogy a városod neve szerepeljen a kulcsszavaidban és hogy használd is ezeket a weboldalad meta címeiben és leírásaiban, illetve a weboldalad tartalmának címeiben illetve alcímeiben.

 

A negyedik lépés: Ágyazz be térképet a weboldaladra

Az Elérhetőség oldaladra feltétlenül ágyazz be egy térképet, hiszen ez nem csak a vásárlóidnak, de a Google-nek is megmutatja, hogy „Hé, itt vagyok!”

 

Blogolj, hogy megtaláljanak

Írj kulcsszavakra optimalizált tartalmakat amilyen gyakran csak tudsz, hiszen ez a lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy helyi szinten feljebb kerülj a Google találati listáján. A jó blog segít a vásárlói bizalom növelésében is. Természetesen nem elég „igénytelen” cikkekkel szennyezni az internetet, a tartalmaidnak értékesnek és relevánsnak kell lennie a célcsoportjaid számára. A bejegyzéseid elsősorban embereknek írod, a Google legyen másodlagos!

 

Figyelj oda a Google algoritmus frissítésekre

Maradj képben a történésekkel! Ha azon kapod magad, hogy hirtelen drasztikus változás következett be a vállalkozásod listázásában, nézz utána, hogy nem-e maradtál le egy nagyobb Google algoritmus frissítésről!

 

És végül: légy türelmes!

Ezt sok vállalkozó egyszerűen nem hajlandó tudomásul venni, pedig ez az igazság: a SEO időbe telik. Nem könnyű a várakozás, de bízz bennünk: a befektetett munka előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét!

 

Most már magabiztosan vághatsz neki a helyi szinten tevékenykedő vállalkozásod keresőoptimalizálásának. Ne feledd: a SEO-hoz idő kell, de megéri! Kövesd a bejegyzésben leírt lépéseket, és látni fogod az eredményeket! Ha azonban nem vagy biztos valamiben, legyen az akár SEO-val, akár egyéb marketing tevékenységgel kapcsolatos, légy a vendégünk egy másfél órás marketing konzultációra! A részvétel ingyenes és csak a Vállalkozásodróül lesz szó!

#SEO
#Stratégia


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!