Támadnak a Facebook chatbotok!

Már a tavalyi évben, az akkori F8 – a Facebook vezetősége által évente megrendezett sajtótájékoztató -, konferencián Mark Zuckerberg, a közösségi portál vezetője bejelentette a chatbotok megjelenését. A forradalmi hír azonnal felkeltette a marketinges szakemberek érdeklődését, akik azóta már a botok fejlesztésére, „betanítására” is ráálltak.

 

Sokaknak még idegen lehet a fogalom, hiszen az emberek nagy többsége ez idáig nem sűrűn találkozhattak hasonló társalgó mesterséges intelligenciával. Kezdjük az elején, majd nézzük meg, milyen előnyökkel jár a használata és mi az, amiben megkönnyítheti a Facebook oldallal rendelkező vállalkozások mindennapjait.

 

Érdekességképpen egy kis statisztika

A Facebook összesítése szerint a 2017-es évben már több, mint 2 milliárd – havonta legalább egyszer bejelntkező - aktív felhasználót tudhatott a magáénak a hatalmas közösségi oldal óriás. Azóta ez a szám megállás nélkül növekszik, egyre több és több ember kerül kapcsolatba a Facebookkal.  Az elmúlt évben, a Messengeren keresztül elküldött üzenetek napi átlaga gyakran a 60 milliárd üzeneten is túllépett.

 

Így hát ésszerűvé vált a technológia fejlesztése, amelyet a Facebook nem sokáig habozott meglépni. A chatbotok nagyban elősegítik a vállalkozás és az ügyfél közti azonnali kommunikáció megvalósulását, emberi erőforrás, ügyfélszolgálati asszisztensek alkalmazása nélkül.

 

Ez mind nagyon szuper, de mégis mi az a chatbot?

Ha szétválasztjuk a szót a „chat” és a „bot” kifejezésekre, már könnyen következtethetünk arra, hogy egy online felületen automatizáltan kommunikáló szoftverről van szó. Konkrétabban körülírva, a Facebook chatbot egy mesterséges intelligencia, amely segítségével a vállalkozások kommunikálhatnak a felhasználókkal, választ adhatnak a gyakran feltett kérdéseikre. A tervezettek szerint hamarosan lehetőség nyílik majd megrendelések leadására, illetve annak gyors, bankkártyával történő kifizetésére.

 

Nézzünk egy egyszerű példát, hogy érthetőbb legyen

Te rendelni szeretnél egy új TV-t a kedvenc elektronikai cikkekkel foglalkozó webáruházadból. Szeretnéd megtudni, hogy a kiszemelt darabból van-e jelenleg raktáron, mikorra várható annak beérkezése, vagy összesen mennyi időt vesz igénybe a beszerzéssel együtt a kiszállítás. A Facebook Messengeren keresztül írsz az ügyfélszolgálatnak, akitől szinte azonnal érkezik is a visszajelzés. Az általad begépelt üzenetet a chatobot kiértékeli a megfelelő kulcsszavak segítségével és reagál rá. Ha esetleg olyan kérdést kapna, amelyre nem tud kielégítő választ adni, továbbítja az üzenetet a megfelelő irányba, így ez esetben is reális információhoz juthatsz.

 

Miért is jó ez Neked?

A komolyabb vevőtáborral rendelkező vállalkozások nagytöbbsége nem tud elegendő időt fordítani arra, hogy az ügyfelek kérdésére egyben gyors és kielégítő válasszal szolgáljon. Kiküszöbölhető ez a probléma az ügyfélszolgálati dolgozó kifejezetten erre a célra történő alkalmazásával, de miért is cselekedne így bárki is, ha van lehetőség chatbotok használatára?

 

Jól látszik, hogy a Facebook Messenger Chatbot felhasználási területének csak a képzeletünk szabhat határt. Minden vállalkozásnak saját magának kell kitapasztalnia, hogy az üzleti tevékenysége mellé milyen séma szerint beállított bot működik a legjobban, továbbá, hogy milyen célra szeretne alkalmazni. Az ügyfélszolgálatos bot csak egy a sok közül. Készíthetünk botot, amely a hírlevél feliratkozásra sarkall, figyelmeztet az akciókra, terméket, szolgáltatást ajánl stb... Ahogy már az imént is említettük, nincs határa a botok felhasználási körének!

#Statisztika
#Messenger
#Chatbot
#Közösség
#Reklám
#Vevő
#Siker
#Facebook
#OnlineMarketing
#Vállalkozás
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!