Tudd, hogy kinek írod a szöveged!

Az online világ rohamos fejlődése mellett az online marketing is próbálja tartani a tempót. Havi szinten jelennek meg újabb és újabb praktikák, így a vállalkozásoknak is nagyon nehéz felzárkózva maradni, alkalmazkodni az ügyfelek aktuális igényeihez és piaci trendekhez.

 

Nincs ez másként a marketing szövegírás területén sem. Kár azt gondolni, hogy jó szövegírói tudás birtokában és alapvető marketing ismeretek mellett könnyen érvényesülhetsz, mint szövegíró. Nem elég az, ha a szövegeid hangzatosak, valamivel hatnod is kell a potenciális ügyfeleidre. A lényeg, hogy pár jól egymás mellé igazított karakter segítségével a termékek, szolgáltatások eladják magukat. Senkit sem kell ehhez átverni, egyszerűen csak kívánatossá kell tenni az ügyfél portékáját és ehhez kell az igazi tudás.

 

Nézzünk meg egy alapvető tulajdonságot, amivel Te is jobbá varázsolhatod a szövegeidet.

 

A szövegeidet nem a tömegeknek írod, egyszerre csak egy ember olvas.

Miközben írsz egy szöveges tartalmat – első körben teljesen mindegy, hogy az milyen felületen platformon fog megjelenni -, képzeld azt, hogy veled szemben ül egy kedves ismerősöd, és éppen neki próbálod elődani, hogy az adott terméknek miért vehetné hasznát.

 

Az e fajta szövegírási praktikának két előnye is van. Az egyik, hogy az ügyféleid sokkal személyesebbnek fogja érezni a megszólítást és nagyobb százalékban reagálnak a felszólításra. Gondolj csak bele, ha a tömegbe kiáltasz, hogy „Valaki hozzon egy pohár vizet”, szerinted előbb reagálnak majd a kérésedre, mint mikor rámutatsz egy adott személyre és azt mondod: „Te ott, kérlek hozz egy pohár vizet!”. Biztos lehetsz benne, hogy amíg nem kérsz meg célzottan egy adott illetőt, addig az emberek csak egymásra mutogatnak, majd magukra, majd újra a mellettük állóra, végül senki sem mozdul. Ellenben, ha ráböksz valakire, megkéred, egyértelmű utasítást kap tőled és nagy eséllyel teljesíti a kérésedet. Ez a mechanizmus zajlik le a vásárlók tudatának mélyén is.

 

Az első lépés tehát az, hogy pontosan tudd kinek készül a szöveg. Nyilván fontos hosszú távon, hogy mely platformon jelenik meg, hiszen más és más időtartamot olvasunk a buszon, reggel a kávé mellett vagy egy blog oldalon, de amit biztos, hogy az olvasást egy ember végzi. Tudd, hogy kinek gyártod a tartalmadat! Ha már megvan, hogy kinek, akkor pontosan tudni fogod, hogy ő jellemzően hol olvas és ezáltal az is kiderül, hogy mekkora tartalommal kell készülnöd. Sok sikert! Ne feledd, hogy nem mindeki a célcsoportod! Válassz ki egyet és hajrá!

#Ügyfél
#Cég
#Célpiac
#Piac
#Brand
#Online
#Márka
#OnlineMarketing
#Vállalkozás
#Weboldal
#Marketing


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!