Weboldal tervezés. hogyan és mit ne?

Mi az, ami meghatározza, hogy jó-e a weboldal? Mitől lesz szép a design, mi az, ami vonzza a vásárlókat? Mitől lesz logikus felépítésű és felhasználóbarát? A cél a vállalkozásunk népszerűsítése, de mégis milyen design elemek és marketing eszközök alkalmazásával érhető el a legnagyobb siker?

 

A helyes válasz:

A jó weboldal megfelel az ügyfél elvárásainak, figyelembe veszi az igényeit, a design első látásra megragadja a vásárló tekintetét, akkor felhasználóbarát, ha egyértelműen használható és legnagyobb sikert akkor érhetjük el, ha mindezek mellett jelentős profitot termel!

 

Az, hogy kinek milyen felépítésű oldalak tetszenek, egyértelműen ember és ízlésfüggő. Egyesek a letisztult felületű honlapokat szeretik. Ne legyen csicsás, nem érdekli őket, hogy alakult ki a vállalkozás, nem érdekli őket a cég története, csak vásárolni akarnak, részletes termékleírást, pontos és hiteles illusztrációt, jó fotókat. Nekik nem kell a csillogás, a lényeg, hogy minél gyorsabban, egy helyről, minél több információhoz juthasson a termékkel kapcsolatban, majd a lehető legrövidebb úton be tudja szerezni az adott terméket.

 

Mások szeretik a szépen rendezett kinézetet, esztétikus felépítést, nekik az oldal megjelenése is szempont, nem csak a használhatóságra koncentrálnak. Ők azok, akiket elsőre nagyon könnyen meg lehet fogni a csilli-villi designal.

 

Az imént leírtak tekintetében két nagyon fontos kritériumnak kell/kellene megfelelnie minden egyes weboldalnak. Ha ez a két feltétel megvalósul, nagy eséllyel lesz sikeres a weboldal is.

 

Alkalmazhatóság/használhatóság

Bármennyire is szép a honlapod, ha használhatatlan. Az első lépés mindig legyen az oldal szerkezetének felépítése, ne pedig annak cicomázása. Az vásárló nem csak a való életben, legalább annyira türelmetlen az online világban is. Ha valamit nem találnak meg a termékkategóriákat böngészve és a kereső sem ad testreszabott segítséget, csak egy mozdulat és már tovább is állt egy másik weboldalra. Legyen könnyen értelmezhető, felhasználóbarát és mindezek mellett legyen jól optimalizált és a betöltési sebesség is fonts.

 

Stílus/design

Mikor a felhasználó a weboldaladra téved, mindössze néhány másodperc áll rendelkezésedre, hogy lenyűgözd, maradásra bírd. Sokszor ez az első benyomás kell ahhoz, hogy a potenciális érdeklődő ténylegesen elhatározza magát és az általad kínált szolgáltatások, termékek mellett döntsön. Ha az oldal design kialakítása elnyeri a vásárló tetszését életbe lép a használhatóság fontossága, hogy aztán a keresés folyamata és a vásárlás menete is együttesen jól működjön.

 

Sok minden múlik a szép designer munkán, kiváltképpen akkor, ha a felhasználó nem ajánlás útján kerül a honlapra, hanem egy termék vagy szolgáltatás keresgélése közben bukkan rá. Nem hallott még rólad, nincs meg az alapvető bizalmi kapcsolat, csak a weboldal az, ami közted – mint eladó -, és a fogyasztó közt áll. A szép design az első lépcsőfok és az összességében jól kivitelezett honlap a híd, ami összeköt titeket. Ha ez a kapcsolat hiányzik, vagy a vásárló valamilyen akadályba ütközik, az üzleti kapcsolat már a kezdeti fázisban megszakad, a vásárló tovább áll és lehet, hogy nem is tér vissza többé.

 

A végére egy utolsó hasznos tanács

Ne utánozz másokat! A lényeg az, hogy a saját vállalkozásod egyediségét tudd bemutatni és nem az, hogy más designerek koncepcióját leutánozd. Ötletet gyűjteni lehet és érdemes, így lesz inspirációd a saját, egyedi weboldalad megvalósításához.

#Mobilbarát
#Design
#Siker
#OnlineMarketing
#Weboldal
#Arculat
#Online
#Reszponzív
#Platform
#Fotó
#SEO


mi ez?
A marketing, grafika és a webfejlesztése világa napról napra változik. Legyél naprakész és látogass el hétről hétre blog oldalunkra és kövesd nyomon nagyszerű bejegyzéseinket, hogy ne maradj le semmi érdekesről. A tartalmas cikkekk mellett esettanulmányokat, praktikus ötleteket, mini térningeket és lépésről lépésre tartalmakat is megtalálhatsz. Jó böngészést kívánunk!